دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکایت از متا به دلیل اعتیاد نوجوانان به رسانه‌های اجتماعی

شکایت از متا به دلیل اعتیاد نوجوانان به رسانه‌های اجتماعی
متا به دلیل دامن زدن به مشکلات سلامت روان در میان نوجوانان با اعتیادآور کردن پلتفرم‌های فیس بوک و اینستاگرام با شکایت مواجهه می‌شود.
کد خبر : 936285

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال در کالیفرنیا حکم داد که شرکت مادر فیس بوک متا باید با شکایت ایالت‌های آمریکا مواجه شود که آن را به دامن زدن به مشکلات سلامت روان در میان نوجوانان با اعتیادآور کردن پلتفرم‌های فیس بوک و اینستاگرام متهم می‌کنند.

ایوان گونزالز راجرز، قاضی منطقه‌ای آمریکا در اوکلند، پیشنهاد متا را برای مطرح کردن ادعا‌های این ایالت‌ها را در دو پرونده حقوقی جداگانه که سال گذشته ارائه شده بود، رد کرد.

راجرز برای ادعا‌های ایالت‌ها محدودیت‌هایی قائل شد و با متا هم عقیده بود که قانون فدرال موسوم به بخش ۲۳۰ که پلتفرم‌های آنلاین را تنظیم می‌کند، تا حدودی از این شرکت محافظت می‌کند. با این حال، او متوجه شد که ایالت‌ها جزئیات کافی را در مورد اظهارات گمراه کننده شرکت مطرح کرده اند تا بیشتر پرونده آنها پیش برود.

این قاضی همچنین اقدام شرکت‌های متا، بایت دنس تیک تاک، آلفابت، شرکت مادر گوگل و اسنپ چت برای رد شکایت‌های مربوط به آسیب‌های شخصی شاکیان را رد کرد.

این حکم راه را برای دولت‌ها و دیگر شاکیان باز می‌کند تا به دنبال شواهد بیشتری باشند و به طور بالقوه محاکمه شوند. این حکم نهایی درباره محاسن پرونده‌های آنها نیست.

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: متا باید به خاطر آسیب واقعی که به کودکان در کالیفرنیا و سراسر کشور وارد کرده است، پاسخگو باشد.

وکلای شاکیان آسیب‌های شخصی در بیانیه‌ای مشترک این حکم را پیروزی قابل توجهی برای جوانانی در سراسر کشور که تحت تاثیر منفی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اعتیاد آور و مضر قرار گرفته اند خوانده اند.

یکی از سخنگویان متا می‌گوید که این شرکت با این حکم کلی موافق نیست و ابزار‌های متعددی را برای حمایت از والدین و نوجوانان توسعه داده است، از جمله حساب‌های جدید مخصوص نوجوانان که دارای محافظت‌های اضافی است.

سخنگوی گوگل گفت: فراهم کردن تجربه‌ای امن‌تر و سالم‌تر برای جوانان همیشه هسته اصلی کار ما بوده است.دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

این ایالت‌ها به دنبال صدور حکم دادگاه علیه فعالیت‌های تجاری غیرقانونی متا و خسارت‌های مالی نامشخص هستند.

صد‌ها پرونده قضایی توسط شاکیان مختلف تشکیل شده است که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را به طراحی الگوریتم‌های اعتیادآوری که منجر به اضطراب، افسردگی و مشکلات تصویر بدنی در میان نوجوانان می‌شود و عدم هشدار در مورد خطرات آنها متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب