دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بر اساس پژوهش اخیر محققان؛

عامل ناباروری شناسایی شد

عامل ناباروری شناسایی شد
گروهی از محققان توانستند با تحقیقات روی ناباروری، عامل این مشکل را شناسایی کنند.
کد خبر : 936233

به گزارش خبرگزاری آنا، طبق پژوهشی جدید که توسط گروهی از پژوهشگران به رهبری پروفسور اوا دیمیتریادیس از دانشگاه ملبورن و بیمارستان رویال زنان استرالیا انجام شده، عامل ناباروری شناسایی شد.

در این پژوهش، سطح بالای مولکولی که غشای رحم نقش مهمی در باروری زنان دارد مورد بررسی قرار گرفت.

محققان در پژوهش خود توضیح داده اند هنگامیکه میزان مولکول miR-۱۲۴-۳p در غشای رحم به نام اندومتریوم زنانی که نابارور هستند، احتمالا سبب می‌شود محیط برای چسبیدن جنین به آن مناسب نباشد. قبل از آنکه نطفه را بتوان کاشت، اندومتریوم تغییراتی را پشت سر می‌گذارد تا در بازه زمانی کوتاهی در چرخه قاعدگی پذیرای آن شود.

دیمیتریداس توضیح داده درمان‌های هدفمند برای کاهش سطح این مولکول به بیمارانی که آی وی اف انجام می‌دهد، کمک می‌کند به نرخ موفقیت در بارداری بیشتری دست یابند.

او در این باره می‌گوید: ما متوجه شدیم برخی زنان با مشکلات بدون دلیل باوری دارای سطح بالایی از مولکول miR-۱۲۴-۳p در دیوار رحم شان هستند. ما معتقدیم این مولکول عملکرد نرمال سلول‌ها را مختل می‌کند و اجازه نمی‌دهد نطفه به دیواره رحم بچسبد. با شناسایی سطح بالای miR-۱۲۴-۳p به عنوان یک دلیل احتمالی شکست کاشت نطفه، می‌توان مداله‌هایی هدفمند انجام داد تا غشای اندومتریال در زمان کاشت نفطه‌ها بهبود یابد و شانس بارداری موفق برای عده زیادی بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب