دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تحقیقات اثرات منفی تیک‌تاک بر نوجوانان را تأیید می‌کند

تحقیقات اثرات منفی تیک‌تاک بر نوجوانان را تأیید می‌کند
تحقیقات تیک تاک تاثیرات منفی این اپلیکشن بر نوجوانان را تایید می‌کند.
کد خبر : 935773

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از تک کرانچ، گزارش‌ها حاکی از آن است که تحقیقات تیک تاک تاثیرات منفی بر نوجوانان را تایید می‌کند.

براساس گزارش ان پی آر و رادیوی عمومی کنتاکی، اسناد دادگاه نشان می‌دهد که مدیران تیک تاک از آسیب احتمالی این برنامه برای نوجوانان آگاه هستند.

چهارده دادستان کل آمریکا اوایل این هفته از تیک تاک شکایت کردند و مدعی شدند که این اپلیکیشن به سلامت روان کودکان آسیب می‌زند.

براساس دادخواست کنتاکی، تحقیقات خود این شرکت نشان می‌دهد که  استفاده از تیک تاک با بسیاری از اثرات منفی سلامت روان مانند از دست دادن مهارت‌های تحلیلی، تشکیل حافظه، تفکر زمینه ای، عمق مکالمه، همدلی و افزایش اضطراب ارتباط دارد.

علاوه بر این، این پرونده شامل ارتباطات داخلی پیرامون یک ویژگی است که به والدین اجازه می‌دهد استفاده از تیک تاک کودکان خود را محدود کنند - ظاهرا این ویژگی تنها ۱.۵ دقیقه در روز استفاده را کاهش می‌دهد، و در عوض این شرکت موفقیت خود را براساس بهبود اعتماد عمومی به پلتفرم تیک تاک از طریق پوشش رسانه‌ای اندازه گیری می‌کند.

یکی از سخنگویان تیک تاک گفت که انتشار گزیده‌هایی از این دادخواست که ادعا می‌کند نقل قول‌های گمراه کننده را حذف می‌کند و اسناد قدیمی را از متن خارج می‌کند تا تعهد ما به امنیت جامعه را بد جلوه دهد برای ان پی آر بسیار غیرمسئولانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب