دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهبود روپوش‌ها و جلیقه‌های ضداشعه با فناوری‌ نانو

بهبود روپوش‌ها و جلیقه‌های ضداشعه با فناوری‌ نانو
یک شرکت دانش بنیان موفق به توسعه فناوری منسوجات جاذب پرتوهای X و UV شده که در جلیقه و روپوش ضداشعه قابل استفاده است.
کد خبر : 935185

به گزارش خبرگزاری آنا، جلیقه و روپوش ضداشعه در کلیه مراکزی که از اشعه X استفاده می‌کنند به ویژه مراکز رادیولوژی برای بیمار و اپراتور، قابل استفاده است.

اشعه X در تشخیص انواع بیماری‌ها مهم و پرکاربرد است، به طوری که به کارگیری آن امری اجتناب‌ناپذیر بوده، هرچند که مسائلی نیز با خود به همراه دارد. هر بار که شخصی در معرض این پرتوهای پر توان قرار می‌گیرد احتمال جهش‌های ژنتیکی یا تغییرات مضر در بخش‌هایی از بدن او وجود خواهد داشت، از این رو باید تا حد امکان تابش غیرضروری به بدن به حداقل برسد.

این شرکت دانش بنیان با طراحی منسوجات محافظ اشعه X این امکان را فراهم کرده که آسیب‌های ناشی از این اشعه به حداقل برسد. این منسوجات همچنین برای محافظت در برابر اشعه UV نیز مناسب هستند، پرتوهایی که جزء جدانشدنی نور خورشید بوده و می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، آسیب به رنگدانه پوست، ایجاد لکه‌های پوستی، آفتاب سوختگی و در موارد حاد آسیب به سلول‌های سنگفرشی و بروز بیماری‌های پوستی شود.

این مجموعه دانش بنیان با طراحی منسوجات محافظ در برابر پرتوهای UV، به ویژه دستکش‌های نخی محافظ این امکان را فراهم کرده تا آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش به ویژه هنگام رانندگی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به حداقل برسد. از مزایای این محصولات کاهش قیمت تمام شده در مقایسه با نمونه‌های وارداتی، وزن کمتر نسبت به نمونه‌های مشابه و منطعف بودن آن‌ها است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب