دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1403 - 16:44

انتقاد عراقچی از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات اسرائیل

انتقاد عراقچی از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات اسرائیل
وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با همتای سوریه‌ای خود در دمشق از بی عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی شدیداً انتقاد کرد و خواستار تشدید تلاش‌های کشورهای اسلامی و عربی برای متوقف کردن این رژیم شد.
کد خبر : 934700

به گزارش خبرگزاری آنا، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که برای رایزنی با دولت سوریه در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به دمشق سفر کرده است، صبح امروز (شنبه) ۱۴ مهرماه با بسام صباغ وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین با مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی، در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌ها و اجرایی کردن کامل توافق‌ها و تفاهم‌های منعقده فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه، از جمله وضعیت ناگوار انسانی ناشی از استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها و تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان، بر ضرورت بسیج همه امکانات دیپلماتیک برای جلب توجه جامعه جهانی به این فجایع و توقف فوری جنگ افروزی دشمن صهیونیستی تأکید کردند.

اهمیت هماهنگی ایران و سوریه برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی

وزیر خارجه سوریه نیز اهمیت هماهنگی روزافزون بین دو کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی را برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و روند‌های معارض با حاکمیت قانون و ناقض حقوق بین‌الملل یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت گروه کشور‌های همفکر برای تحقق این هدف تأکید کرد.

عراقچی همچنین با انتقاد شدید از بی‌عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت‌های همه جانبه آمریکا و انگلستان از این رژیم و کارشکنی آنها در برابر هرگونه تصمیم گیری معنادار این نهاد، بیانیه مشترک اخیر ۱۰ کشور غیر عضو شورا و مطالبه توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را مهم خواند و خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشور‌های اسلامی و عربی منطقه برای وادار کردن حامیان رژیم اسرائیل به توقف جنایات این رژیم شد.

مقرر شد رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک بین دو کشور در این زمینه، توسط نمایندگی‌های دائم ایران و سوریه در نیویورک و ژنو نیز دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب