دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات در پاسخ به آنا:

استفاده از هوش مصنوعی در لایه‌های عمیق‌‌تر صنعت فضایی ضروری است

استفاده از هوش مصنوعی در لایه‌های عمیق‌‌تر صنعت فضایی ضروری است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما معتقدیم در صنعت فضایی باید به هوش مصنوعی در لایه‌های عمیق‌تر پرداخته شود که استفاده از ظرفیت پردازشی تصاویر یکی از این موارد است.
کد خبر : 934643

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید ستارهاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال آنا پیرامون لزوم استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فضایی کشور گفت: این حوزه یکی از موضوعاتی است که در صنعت فضایی به آن پرداخته شده اما ما معتقدیم باید عمیق‌تر به آن پرداخته شود، استفاده از هوش مصنوعی در ظرفیت پردازشی تصاویر است که ما نیز حتما از پیشرفت و توسعه آن حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه به واسطه دستاوردهای اخیر کشور، تصاویر زیادی را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنیم که اگر بتوانیم در این زمینه رشد کنیم به شدت می‌تواند مورد توجه باشد و باعث پیشرفت کشور در حوزه فضایی شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در سفر اخیری که به قزاقستان داشتم و صحبتی که با فعالین این حوزه کردیم آنها کارهای بسیار راهبردی را در عرصه‌های مختلف صنعت فضایی انجام دادند که البته بخشی از آن هم در خود کشور هم انجام شده ولی این تعامل می‌تواند به ما کمک کند.

وی در ادامه افزود: مشخصا در بحث مدیریت منابع آب، جلوگیری از زمین خواری و جنگل خواری و بحث‌های مرتبط با مدیریت آفات و مدیریت مصرف و بحث‌های مرتبط با آمایش سرزمین و.. کارهای بزرگی انجام شده بود و یک مرکز راهبردی داشتند که در حوزه‌های مختلف و برای لایه‌های مختلف تصویرسازی می‌کردند که امیدواریم ما هم بتوانیم این موضوع را در صنعت فضایی دنبال کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب