دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات خواستار شد؛

مقابله با استفاده از تجهیزات ارتباطی برای اهداف تروریستی

مقابله با استفاده از تجهیزات ارتباطی برای اهداف تروریستی
سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده از تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی برای اهداف تروریستی و کشتارغیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار مقابله با این اقدام خلاف مقررات بین المللی شد.
کد خبر : 934275

به گزارش خبرگزاری آنا، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار «ماسانوری کندو» دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) با وی گفت: جنایت تروریستی مانند به شهادت رساندن غیرنظامیان به خصوص کودکان در فلسطین و لبنان با استفاده از تجهیزات ارتباطی، اعتماد عمومی به فناوری را از بین می‌برد.

وزیر ارتباطات در این دیدار که درحاشیه کارگاه «آخرین گرایش‌ها و فناوری‌های نوین» شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا (SATRC) به میزبانی ایران برگزار شد، تاکید کرد: استفاده تروریستی از تجهیزات ارتباطی روند رو به رشد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد را دچار اختلال می‌کند.

وی به سیاست چندجانبه گرایی و همکاری‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد و گفت: همکاری‌های ایران با اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه توسعه یابد.

هاشمی و ماسانوری کندو همچنین چارچوب فعالیت‌های اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه و کشور‌های عضو آن و راه‌های گسترش همکاری‌ها با توجه به توسعه فناوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

حمید فتاحی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم گزارشی از برگزاری کارگاه آخرین گرایش‌ها و فناوری‌های نوین ارائه کرد.فتاحی گفت: یک برنامه سه ساله بین ایران و اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه مورد توافق قرارگرفته است.

دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه در این دیدار هرگونه استفاده از تجهیزات ارتباطی برای مقاصد تروریستی را محکوم کرد و گفت :فناوری اطلاعات و تجهیزات ارتباطی باید برای تامین منافع نفع بشر مورد استفاده قرار گیرد.ماسانوری کندو از فعالیت‌های ایران به عنوان کشور بنیانگذار در اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه تجلیل کرد و گفت که توسعه فناوری‌های اطلاعات مانند هوش مصنوعی و فایوجی بستگی به فعالیت و اقدامات کشور‌های عضو اتحادیه دارد.

وی از ابتکار ایران برای برگزاری کارگاه آخرین گرایش‌ها و فناوری‌های نوین و حضور گسترده شرکت‌های عضو در این کارگاه قدردانی و از وزیر ارتباطات برای شرکت در اجلاس وزرای آسیا و اقیانوسیه که سال آینده در ژاپن برگزار می‌شود، دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب