دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

وزیر ارتباطات در تصویب قوانین لازم برای اجرای حکمرانی در فضای مجازی کمک کند

وزیر ارتباطات در تصویب قوانین لازم برای اجرای حکمرانی در فضای مجازی کمک کند
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: مجلس در خصوص فضای مجازی طرحی را تهیه کرده است که چنان‌چه دولت و وزیر ارتباطات نیز این طرح را پیگیری کنند یا زودتر لایحه این بخش را بیاورند، کمک به سزایی در این زمینه خواهند کرد.
کد خبر : 933178

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان و شاهین‌شهر و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به لزوم تحقق حکمرانی در فضای مجازی، گفت: ما طرحی در این رابطه تهیه کردیم که به امضای نمایندگان هم رسیده و کمیسیون‌های مربوطه که کمیسیون فرهنگی و کمیسیون صنایع هستند باید این طرح را بررسی کند و گزارش آن را به صحن علنی ارائه دهند.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده کمیسیون فرهنگی باید این طرح را در اولویت کار خود قرار دهد و هر چه سریع‌تر فرآیند قانون‌گذاری را ادامه دهد تا به صحن مجلس بیاید چرا که این امری ضروری است؛ همان‌طور که ما در فضای واقعی و حقیقی بدون قواعد و مقررات نمی‌توانیم جامعه را اداره کنیم، طبیعتا در فضای مجازی نیز همین قاعده برقرار است و به قانون‌گذاری در فضای مجازی نیازمندیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی فضای مجازی برای کاربران نتایج مثبت خواهد داشت، تصریح کرد: قانون‌گذاری در فضای مجازی موجب می‌شود تا آزادی‌های مشروع افراد از بین نرود و آسیبی به جامعه وارد نیاید.

حاجی دلیگانی در مورد مطالبه مجلس از وزیر ارتباطات در بخش فضای مجازی، خاطرنشان کرد: طرحی که مجلس در خصوص بخش فضای مجازی تهیه کرده است و چنان‌چه دولت و وزیر ارتباطات نیز این طرح را پیگیری کنند یا زودتر لایحه این بخش را بیاورند، کمک به سزایی در این زمینه خواهند کرد و اگر دولت در کوتاه مدت امکان ارائه لایحه نداشته باشد، بهتر است نقطه نظراتی که در این زمینه دارد را در کمک به مجلس برای تصویب این طرح به کار ببرد.

وی با بیان اینکه قانون‌گذاری در فضای مجازی می‌تواند با حکمرانی سلیقه‌ای و سیاسی مقابله کند، تصریح کرد: با ایجاد چارچوب و قانون‌گذاری در فضای مجازی می‌توانیم به مقابله با اجرای حکمرانی سلیقه‌ای در فضای مجازی برویم و همان طرحی که در مجلس مطرح شده است می‌تواند در این زمینه کمک کند، اما نهایتا فرهنگ مسئولیت‌پذیری و فرهنگ عدم آزار و آسیب‌رساندن به دیگران و متقاعد بودن به حق و حقوق، باید در کشور تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب