دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور؛

دانشگاه‌ها پرونده دانشجویان اخراجی را مجدد بررسی کنند

دانشگاه‌ها پرونده دانشجویان اخراجی را مجدد بررسی کنند
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از روسای دانشگاه‌ها ها خواستارم در آستانه سال تحصیلی جدید مجدد پرونده دانشجویان را بررسی کنند تا در صورت بروز هر خطایی با دید اغماض نگاه کنند.
کد خبر : 931583

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور حسین سیمایی صراف وزیر علوم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌ها صبح امروز (شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

سعیدحبیبا، معاون دانشجویی وزارت علوم در این همایش اظهار کرد: از روسای دانشگاه‌ها ها خواستارم در آستانه سال تحصیلی جدید مجدد پرونده دانشجویان را بررسی کنند تا در صورت بروز هر خطایی درصدد رفعشان برخیزیم.

وی افزود: در راستای فضای شادابی و ایجاد امید در بین آینده سازان لازم می‌دانیم اقداماتی را در وزارت خانه و دانشگاه‌ها داشته باشیم که در این زمینه المپیاد فناوری ورزشی دانشجویی برگزار خواهد شد، ابتدا در سطح دانشگاهی و سپس استانی خواهد بود.

حبیبا تصریح کرد: پایش سلامت و ارزیابی نودانشجویان بسیار اهمیت دارد؛ چراکه برای پیشگیری از افت تحصیلی، خلقیات و تنش‌ها در فضای کلاس و دانشگاه و ... خواهد شد، از روسای دانشگاه‌ها خواستار تشکیل شورای پایش سلامت هستم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ترکیه در دو سال گذشته موفق به جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین المللی شده که متاسفانه بخش زیادی از آنها از ایران هستند که ارز زیادی از کشور می‌برند، کشورما هم در زمینه پذیرش ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی برنامه ریزی کرده است، البته روسای دانشگاه‌ها دلیل اصلی اتفاق نیفتادن این موضوع را به کمبود خوابگاه‌ها ربط می‌دهند.

حبیبا اضافه کرد: تربیت دانش آموخته خارجی با سواد باعث می‌شود تا به اهداف فرهنگی و علمی خود دست یابیم، اگر ایران فقط محل صدور مدرک تحصیلی شود آفت علمی زیادی گریبانگیرمان خواهد شد.

وی درباره اجرای طرح تشخیص چهره گفت: سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور دانشجویان جهت کاهش هزینه‌ها به این موضوع توجه جدی خواهند داشت؛ چرا که بسیار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب