دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدل جدید هوش مصنوعی بازی ویدیویی می‌سازد

مدل جدید هوش مصنوعی بازی ویدیویی می‌سازد
ماه گذشته، مدل هوش مصنوعی گوگل نشان داد که می‌تواند نسخه مناسبی از بازی «دوم» (Doom) را با استفاده از تکنیک‌های انتشار تصویر تولید کند. اکنون، محققان در حال آزمایش تکنیک‌های مشابه هستند تا کارایی هوش مصنوعی را در ساخت یک بازی ویدیویی محک بزنند.
کد خبر : 930757

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وایرد، پیشرفت اخیر در زمینه هوش مصنوعی منجر به ایجاد یک مدل جدید هوش مصنوعی به نام «ماریو وی جی جی» (MarioVGG) شده است که می‌تواند تصاویر بازی محبوب «سوپر ماریو» را شبیه‌سازی کند. این مدل پیامد‌های قابل توجهی برای آینده بازی‌های ویدیویی دارد.

تیم تحقیقاتی «ماریو وی جی جی» از تکنیک‌هایی مشابه با مدل‌های هوش مصنوعی گیم ان جن (GameNGen) گوگل برای آموزش سیستم استفاده کردند. آنها از مجموعه داده بزرگی از بازی‌های ویدیویی سوپر ماریو استفاده کردند که شامل بیش از ۷۳۷ هزار فریم جداگانه از ۲۸۰ سطح بود. هدف، آموزش فیزیک پیچیده و پویایی گیم پلی به مدل بود.

«ماریو وی جی جی» پتانسیل امیدوارکننده‌ای را در تولید بازی‌های ویدیویی نشان داده است، اما فعلاً سرعت پایینی دارد و نسبت به بازی اصلی خروجی‌هایی با وضوح پایین‌تری دارد. محدودیت‌های این مدل شامل نارکارآمدی در تولید ویدیوی بلادرنگ و تولید برخی نتایج ناقص است.

با وجود محدودیت‌های فعلی، ماریو وی جی جی در استنباط رفتار‌های مختلف بازی، مانند شبیه‌سازی حرکات ماریو، درک اثرات گرانش و ایجاد موانع منسجم در محیط بازی موفق بوده است.

اگرچه عملکرد فعلی ماریو وی جی جی ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد، اما یک گام مهم به سمت تولید بازی‌های ویدیوی با استفاده از هوش مصنوعی است. محققان امیدوارند که بهینه‌سازی‌ها و پیشرفت‌های آینده در منابع محاسباتی منجر به بهبود قابل توجهی در قابلیت‌های مدل شود.

ارسال نظر
قالیشویی ادیب