دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیاده‌روی در واقعیت مجازی/ تردمیل‌های پوشیدنی صنعت بازی را متحول می‌کنند

پیاده‌روی در واقعیت مجازی  تردمیل‌های پوشیدنی صنعت بازی را متحول می‌کنند
یک استارت‌آپ بریتانیایی_آمریکایی با تولید تردمیل‌های پوشیدنی، پیاده‌روی گیمر‌ها در دنیای واقعیت مجازی را ممکن کرد.
کد خبر : 921372

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، تولید کفش‌هایی با چرخ‌های موتوری می‌تواند شیوه راه رفتن گیمر‌ها در دنیای واقعیت مجازی را متحول کند. این نوآوری هوشمندانه که اکنون توسط استارت‌آپ بریتانیایی-آمریکایی «فری‌ایم» (Freeaim) توسعه می‌یابد درواقع یک نوع تردمیل پوشیدنی کوچک هستند.

اگرچه تقلید از حرکات سر و بازوی کاربران در محیط‌های واقعیت مجازی به راحتی انجام می‌شود، پیاده‌روی کمی پیچیده‌تر است. به هر حال، اگر یک گیمردر بازی مسافت یک شهر مجازی را طی کند، نمی‌تواند همان مسافت را در زندگی واقعی و بدون برخورد با اشیا طی کند.

یکی از راه حل‌های این مشکل استفاده از تردمیل‌های همه‌جهته است. این محصول به شکل سکو‌های گرد لغزنده‌ای هستند که مانند یک کاسه به سمت مرکز شیب دارند. وقتی کاربر روی آن پلتفرم به هر جهت راه می‌رود پاهایش به طور مداوم به وسط می‌لغزد و درنهایت در جای خود نگه داشته می‌شود.

کفش‌های واقعیت مجازی بیشتر شبیه اسکیت‌های برقی هستند

به گفته «فری‌ایم»، با این حال، برخی از افراد راه رفتن بر روی چنین سکو‌هایی را بیشتر شبیه به اسکیت سواری توصیف می‌کنند. علاوه بر این، تردمیل‌های همه جهته نسبتاً بزرگ و گران هستند، به علاوه آنها نیاز دارند که کاربر توسط یک مهار یا نرده دور تا دور پشتیبانی شود.

کاربری که از این تردمیل‌های پوشیدنی استفاده می‌کند به سادگی روی یک سطح مربعی از کف سخت به اندازه حداقل ۲ در ۲ متر (۶.۶ فوت) می‌ایستد. همانطور که آن شخص با یک پا به جلو می‌رود، ماژول‌های چرخ همه جهته روی کفش پای دیگر، آن پا را به عقب حرکت می‌دهند و کاربر را از انجام هر گونه پیشرفت رو به جلو در سطح زمین باز می‌دارند و اگر  کاربر به یک لبه از محدوده پیاده‌روی واقعی خود برود، کفش‌ها به تدریج او را به مرکز باز می‌گردانند.

در نسخه فعلی این سیستم، امکان چرخش در حین پیاده‌روی (یا دویدن)، چرخش در جایی ایستاده و یک یا دو قدم به چپ یا راست نیز وجود دارد. در آینده، احتمالاً امکان پیاده‌روی به عقب و پیاده‌روی  و دور زدن نامحدود  نیز وجود خواهد داشت این کار توسط چرخ‌ها که به صورت عمودی نسبت به بقیه‌ی کفش قرار دارند، مدیریت می‌شود.

طبق گزارش‌ها، یک بار شارژ باتری قابل تعویض هر کفش بسته به عواملی مانند وزن کاربر، برای ۱.۵ تا ۲ ساعت استفاده مناسب است.

در حال حاضر کفش‌های واقعیت مجازی  با هر هدست واقعیت مجازی پشتیبانی شده توسط «استیم وی‌آر» (SteamVR) سازگار است و با اکثر بازی‌های واقعیت مجازی مبتنی بر رایانه شخصی که دارای محیط‌های قابل راه رفتن هستند، کار می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته