دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خط و نشان دادستان آمریکا برای وبسایت‌های غیراخلاقی هوش مصنوعی

خط و نشان دادستان آمریکا برای وبسایت‌های غیراخلاقی هوش مصنوعی
دادستان شهر سانفرانسیسکو با ابراز نگرانی از سوءاستفاده‌های فزاینده از تصاویر زنان و کودکان از ۱۶ پایگاه اینترنتی مشهور که محتوا‌های غیراخلاقی با مضمون «برهنگی» منتشر می‌کنند شکایت کرد.
کد خبر : 928097

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینگجت، دیوید چیو (David Chiu)، دادستان شهر سانفرانسیسکو، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد ۱۶ سایت پرطرفدار را که با استفاده از هوش مصنوعی محتوای «برهنگی» به نمایش می‌گذارند تعطیل کند.

بنابر این گزارش، دادستان سانفرانسیسکو این سایت‌ها را به نقض قوانین فدرال ناشی از پورنوگرافی انتقام جویانه، پورنوگرافی ساختگی با جعل عمیق (دیپ فیک) و پورنوگرافی کودکان متهم کرده است. دفتر دیوید چیو همچنین این سایت‌ها را به نقض قانون رقابت ناعادلانه در ایالت کالیفرنیا متهم کرد، زیرا طبق شکایتی که در دادگاه عالی کالیفرنیا ارائه شده است، «آسیبی که برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از منافعی است که برای صاحبان وب‌سایت‌ها به همراه دارد».

این شکایت در مجموع بر ۵۰ متهم متمرکز است که چیو قصد دارد آنها را به دلیل راه‌اندازی وب‌سایت‌های نمایش «برهنه‌سازی» تحت پیگرد قانونی قرار دهد. نام برخی از متهمان و وب‌سایت‌ها تغییر یافته است، اما در این شکایت به صورت علنی از چند شرکت نام برده می‌شود که برخی از پرطرفدارترین وب سایت‌هایی را اداره می‌کنند که تصاویر زنان و دختران را به صورت برهنه به نمایش می‌گذارند.

این شرکت‌ها عبارتند از سول ایکام (Sol Ecom) در فلوریدا، بریوِر (Briver) در نیومکزیکو و ایتای تِک ال تی دی (Itai Tech Ltd) مستقر در بریتانیا. تنها فردی که در این شکایت از اون نام برده شده، آگوستین گریبینتس (Augustin Gribinets) از استونی است که متهم به داشتن وب سایتی است که از هوش مصنوعی برای برهنه کردن عکس زنان و کودکان بدون رضایت آنها استفاده می‌کند.

این وب سایت‌ها در یک دوره شش ماهه بیش از ۲۰۰ میلیون بازدید داشته‌اند. بر اساس این شکایت، تصاویر اخلاقی در این سایت‌ها «برای زورگویی، تهدید و تحقیر زنان و دختران استفاده می‌شود» و متأسفانه این روند کاهشی نبوده است.

دیوید چیو در شکایت حقوقی خود در ماه فوریه به یک مورد اشاره می‌کند که در آن یک سایت هوش مصنوعی تصاویری از ۱۶ دانش آموز کلاس هشتم در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا تولید کرده است که نشان می‌دهد دانش آموزان در حال پخش تصاویر برهنه از همکلاسی‌های خود هستند. این مدرسه، پنج دانش آموز را به دلیل مشارکت در انتشار تصاویر غیرقانونی اخراج کرد.

فناوری جعل عمیق (دیپ فیک) به یک نگرانی قانونی عمده در بسیاری از کشور‌ها تبدیل شده است و ماه گذشته، اداره کپی رایت ایالات متحده با انتشار گزارشی اعلام کرد که باید قانون جدیدی برای مبارزه با این مشکل وضع کرد. یک روز بعد از انتشار این گزارش، یک گروه دوحزبی از سناتور‌ها مجلس سنا آمریکا لایحه قانون «نه به جعلیات» (NO FAKES) را ارائه دادند که از افراد در برابر بازسازی صدا، صورت یا بدنشان با هوش مصنوعی و بدون رضایت آنها محافظت می‌کند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته