دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیر از استارت‌آپ ایرانی در جمع برگزیدگان ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی ۸

تقدیر از استارت‌آپ ایرانی در جمع برگزیدگان ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی ۸
در آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ از شش طرح سرمایه پذیر نهایی تقدیر شد.
کد خبر : 928063

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ با حضور مقامات و سفرای کشور‌های عضو از شش طرح سرمایه پذیر نهایی از کشور‌های مالزی، ایران، نیجریه و پاکستان تقدیر شد.

 آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ با راهبری شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ (D-۸ TTEN) مستقر در پارک فناوری پردیس و به میزبانی وزارت علوم و فناوری مالزی در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آگوست در شهر کوالالامپور برگزار شد.

در این نشست دو روزه، علاوه بر برگزاری پنل‌های تخصصی در دو حوزه انرژی و توسعه پایدار و نیز هوش مصنوعی، ۱۲ طرح سرمایه پذیر منتخب نهایی در دو گروه، در حضور داوران کشور‌های مالزی و ایران ارائه شد. کشور مالزی با دارا بودن سه طرح برگزیده بیشترین جوایز را در میان کشور‌های حاضر به خود اختصاص داده است. کشور‌های ایران، نیجریه و پاکستان نیز هرکدام با یک استارتاپ برگزیده، جوایز خود را از رئیس شبکه تبادل فناوری دی-۸، دبیر کل سازمان دی-۸ و دبیر کل وزارت علوم و فناوری مالزی دریافت نمودند.

در آیین اختتامیه این نشست، عبدالقدیر امام، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی دی-۸، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبکه تبادل و انتقال فناروی دی-۸ و پارک فناوری پردیس به عنوان دییرخانه، نشست سرمایه‌گذاری فناوری را فرصتی جدی و رو به رشد برای ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری مشترک در میان کشور‌های عضو سازمان دی-۸ قلمداد کرد.

وی طرح صندوق مشترک دی-۸ در حوزه فناوری و نوآوری را یکی از پروژه‌های کلیدی سازمان دی-۸ در راستای اهداف مشترک اقتصادی و تجاری آن برشمرد که با راهبری شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در حال پیگیری است.

همچنین میلاد صدرخانلو رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ ضمن ابراز آمادگی این شبکه برای در اختیار قرار دادن زیرساخت خود به زیست بوم فناوری و نوآوری کشور‌های عضو، شروع چند پروژه همکاری فناورانه بین ایران و مالزی را در سال جاری اعلام کرد.

در پایان این مراسم از نماینده شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در کشور مالزی توسط نمایندگان دبیرخانه این شبکه تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته