دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سیاره زهره را در آسمان شب تماشا کنید

سیاره زهره را در آسمان شب تماشا کنید
دانشمندان می‌گویند، با آغاز ماه میلادی جدید امکان‌تماشای سیاره زهره، مانند نگینی در آسمان شب فراهم است.
کد خبر : 925437

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، منجمان می‌گویند، در حال حاضر، سیاره زهره در آسمان شب، در ارتفاع بسیار پایین در غرب و در آسمان عصر در موقعیت شمال غربی درست پس از غروب خورشید قابل مشاهده است. 

متخصصان توضیح می‌دهند، زهره در چهارم ژوئن (هفته اول تیرماه) از اتصال برتر عبور کرد با این وجود، در روزهای بعد، در مسیری ثابت، البته بسیار آهسته به سمت شرق حرکت کرد و به تدریج از مجاورت خورشید دور شد و اکنون، در حالی که ما در آستانه ماه آگوست هستیم، زهره سرانجام به طور جدی شروع به بالا رفتن از درخشش غروب خورشید کرده است و اکنون در شرف بازپس گیری نقش خود به عنوان ستاره درخشان شامگاهی است. 

منجپان می‌گویند، زهره هنگام غروب خورشید حدود ۹ درجه در آسمان غربی خواهد ایستاد (مشت گره کرده شما به اندازه ۱۰ درجه عرض است) و حدود ۵۰ دقیقه پس از غروب خورشید به ناظران با تجربه کمتر امکان تماشای خود را مهیا می‌کند.

منجمان می‌گویند، اکنون زمانی‌است که سیاره زهره پس از مدت‌ها مشاهده نشدن در آسمان شب، به آسمان شب باز می‌گردد و به عنوان "ستاره شامگاهی" قابل رؤیت خواهد بود. این بازگشت ناهید به آسمان شامگاهی بسیار چشمگیر و درخشان است.

ناهید در طول سال‌های ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ بیشتر در آسمان صبحگاهی قابل مشاهده بود، اما اکنون با حرکت به سمت طرف دیگر خورشید، به آسمان شب بازگشته است. این پدیده هر دو سال یک بار اتفاق می‌افتد و ناهید را به عنوان ستاره شامگاهی قابل رؤیت می‌کند.

ناهید یکی از درخشان‌ترین اجرام در آسمان شب خواهد بود و تا ماه های آینده در آسمان شامگاهی به خوبی قابل مشاهده است. درخشندگی آن به حدی است که حتی در آسمان‌های پر نور شهری نیز به راحتی دیده می‌شود.

این بازگشت ناهید به آسمان شامگاهی برای ستاره شناسان و دوستداران نجوم بسیار جذاب و مورد توجه است. آنها می‌توانند از هم‌اکنون تا ماه‌های آینده این سیاره درخشان را در آسمان شب مشاهده کنند و به تماشای آن بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته