دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سازمان بازرسی اجرایی سازی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کند

سازمان بازرسی اجرایی سازی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند دانشگاه اسلامی گفت: مسئولیت اجرایی سازی سند دانشگاه اسلامی عمدتا به نهاد رهبری سپرده شده بود، الان بخش‌های مختلف کشور مانند سازمان بازرسی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.
کد خبر : 925356

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و یکمین دوره دانش‌افزایی (ضیافت اندیشه) ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در شهر بهشهر با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه یکی از رهبران حماس و جبهه مقاومت گفت: این شخصیت از دوران جوانی اهل مبارزه و دارای شخصیتی متفکر بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه افزود: برای ما که دغدغه جبهه مقاومت و حماس را داریم این یک ضایعه دردناک است و جبهه مقاومت جواب این اقدام را خواهد داد.
این استاد تمام فلسفه اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد شورای عالی انقلاب طی یک سال گذشته تصریح کرد: در بدو ورود به شورا بحث هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم را مورد غفلت دیدم، لذا تدوین سند هوش مصنوعی در دستور کار قرار گرفت و نهایتا و سازمان هوش مصنوعی ذیل معاونت علمی ریاست جمهوری به تصویب رسید و افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر شورا متشکل از کمیسیون‌ها بود، اما ما در این دوره دبیرخانه شورا را به ۴ ستاد تقسیم شد و ذیل آن میز‌های تخصصی با مدیریت و حضور افراد خبره به مسائل و موضوعات مختلف می‌پردازیم.
استاد خسروپناه با اشاره به تاسیس مرکز رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این ستاد؛ مرکزی برنامه‌ریزی و ارزیابی را انجام می‌دهد و با دستگاه‌های رصد کننده در ارتباط است.
او افزود: اگر بهترین سند هم نوشته شود و نظارت نباشد فایده‌ای ندارد لذا بحث نظارت تقویت شد و از مسئولان مربوطه پاسخ می‌خواهیم.

وی در خصوص سند دانشگاه اسلامی گفت: مسئولیت اجرایی سازی سند دانشگاه اسلامی عمدتا به نهاد رهبری سپرده شده بود، الان بخش‌های مختلف کشور مانند سازمان بازرسی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته