دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تحقق تربیت چندساحتی دانش‌آموزان در اردوهای علمی و تفریحی

تحقق تربیت چندساحتی دانش‌آموزان در اردوهای علمی و تفریحی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: از آنجایی‌که اردو‌ها به عنوان یک فرصت تربیتی تأثیر بسزایی در پرورش دانش‌آموزان دارند، آموزش و پرورش می‌تواند در جهت تحقق تربیت چندساحتی از آن استفاده کند.
کد خبر : 924997

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اردوهای دانش‌آموزی به خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: از آنجایی‌که اردو‌ها به عنوان یک فرصت تربیتی تاثیر بسزایی در پرورش دانش‌آموزان دارند، آموزش و پرورش می‌تواند در جهت تحقق تربیت چند ساحتی از آن استفاده کند.

فرصت‌های دانش‌آموزان به کلاس درس نباید محدود شود

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی تمام دانش آموزان باید به اردو تفریحی و علمی بروند، تصریح کرد: اگر فرصت‌های تربیتی دانش آموزان به کلاس محدود شود، می‌توانیم در آینده آسیب‌های زیادی را شاهد باشیم. به عبارت دیگر، دانش‌آموزان باید با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف و اردوهای علمی و تفریحی اجتماعی و علمی تجربیاتی را کسب کند.

اردوهای دوران متوسطه باید متناسب با اقتضائات سنی دانش‌آموزان باشد

طریفی حسینی با بیان اینکه اردو‌های دوران متوسطه باید با اقتضائات سنی دانش آموزان و ویژگی آن‌ها متناسب باشد، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و پرورشی مدارس موظف هستند اردو‌های علمی و تفریحی را برای دانش آموزان این مقطع برنامه ریزی کنند تا منجر به افزایش تجربه و سرگرمی آن‌ها نیز شود.

مدیران مدارس ابتدایی اجازه برنامه‌ریزی برای اردوهای خارج از استانی ندارند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران مدارس ابتدایی اجازه برنامه ریزی و بردن دانش آموزان به اردو‌های خارج از استانی را ندارند.

سن کم دانش‌آموزان اردوهای مدارس ابتدایی را محدود می‌کند

طریفی حسینی با بیان اینکه اردوهای مدارس ابتدایی محدود هستند، اظهار کرد: براساس قوانین و ضوابط اجرایی مدارس به واسطه سن کم دانش‌آموزان و مخاطرات که در جابه جایی آن‌ها وجود دارد اردو‌های مدارس ابتدایی محدود هستند.

تفاوت در برگزاری اردوهای دختران و پسران مهم است

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران می‌توانند دانش‌آموزان ابتدایی را با تصمیم خود در داخل استان اردو ببرند، ابراز کرد: اردو‌های مقطع ابتدایی باید با دروه متوسطه متفاوت باشد.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه اردو‌های دوره اول ابتدایی (اول تا سوم) با دوره دوم این مقطع (سوم تا ششم) باید متفاوت باشد، ادامه داد: همچنین اردو‌های دختران با اردو‌های پسران نیز باید متفاوت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته