دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی(۱۸۴)؛

هوش مصنوعی تخلفات گمرکی را رصد می‌کند/ اسکن ۶ هزار تصویر در چند ثانیه

هوش مصنوعی تخلفات گمرکی را رصد می‌کند  اسکن ۶ هزار تصویر در چند ثانیه
کشور هنگ کنگ برای مبارزه سریع با جرم و جنایت، ورودی‌های گمرک خود را به هوش مصنوعی مجهز کرده تا سیستم‌ها بتوانند هزاران تصویر را در چند ثانیه اسکن کنند.
کد خبر : 924925

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، تحقیقات اولیه روی موتور جستجوی هوش مصنوعی در سامانه‌های کمرگ هنگ کنگ دقت ۸۰ درصدی را نشان داد و باعث صرفه‌جویی زیادی در وقت مأموران گمرک این کشور شد.

بر اساس این گزارش، اداره گمرک و مالیات هنگ کنگ پس از آزمایش هوش مصنوعی در مبادی ورودی به این نتیجه رسیده است که یک سیستم هوش مصنوعی جدید راه‌اندازی کند. این سیستم می‌تواند تا یک ساعت فیلم دوربین مدار بسته یا حدود ۶ هزار تصویر را در عرض چند ثانیه پردازش کند. هدف از این اقدام، مبارزه با جرایم مرتبط با شواهد دیجیتالی است.

وانگ وای کی، بازرس ارشد آزمایشگاه کشف جرم در این بخش، گفت: «با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم پرونده را پس از وارد کردن چندین فرمان مرتبط برای یک جستجوی خاص و در عرض چند ثانیه پردازش کنیم. پییش از این، همکاران ما ناچار بودند برای بررسی ویدیوی یک ساعته در تلویزیون مداربسته دست کم یک ساعت زمان صرف کنند.»

افزایش جرایم فناوری مانند پیشرفت در فناوری تلفن‌های هوشمند و رواج فعالیت‌های تخلف در وب سایت‌های حراجی، چالش کشف جرم را تشدید کرده است.

چیو کات وولان، کارشناس کشف جرم‌های رایانه‌های و امنیت فناوری اطلاعات می‌گوید: «در عصر داده‌های بزرگ، آزمایشگاه هوشمند کشف جرایم رایانه‌ای علاوه بر رسیدگی به تخلفات خطرناک، بررسی پرونده‌هایی مانند پولشویی و قاچاق را نیز برعهده دارد، اما مقدار و پیچیدگی داده‌های دیجیتال پردازش‌شده توسط آزمایشگاه کشف جرایم رایانه‌ای به شدت افزایش یافته است و چالش قابل توجهی برای کار آزمایشگاه ایجاد می‌کند.»

چیو تاکید کرد که سیستم هوش مصنوعی جایگزین وظایف مأموران نخواهد شد و مسئولیت نهایی بررسی و کشف جرم برعهده آنها خواهد بود.

این آزمایشگاه دارای چهار وظیفه اصلی است: جمع آوری و تجزیه و تحلیل مدارک الکترونیکی ضبط شده، ارائه پشتیبانی فنی در صحنه‌های جرم، گردآوری نتایج در گزارش پزشکی قانونی، توضیح روند تأیید در دادگاه و ارائه آموزش و راه‌اندازی سیستم هوشمند آن در گمرگ هنگ‌کنک ۷۷ هزار دلار هزینه دارد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته