دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۶۷)؛

هوش مصنوعی قلب را اسکن می‌کند/ شناسایی خطر حمله قلبی یک دهه زودتر

هوش مصنوعی قلب را اسکن می‌کند  شناسایی خطر حمله قلبی یک دهه زودتر
روش جدید اسکن قلب با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی مشکلات قلبی در مراحل اولیه کمک کند و جان هزاران نفر را در سراسر جهان نجات دهد.
کد خبر : 916048

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند خطر حمله قلبی را در افراد را تا یک دهه زودتر شناسایی کند.

این فناوری در حال حاضر توسط موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (NICE) انگستان در دست ارزیابی است و انتظار می‌رود برای استفاده آن در همه بخش‌های بیمارستانی تا پایان سال جاری میلادی تصمیم‌گیری شود.

این سیستم تاکنون در چندین بیمارستان بریتانیا آزمایش شده و نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است و اگر در سطح ملی از آن استفاده شود ظرفیت جلوگیری از هزاران حمله قلبی اولیه یا مرگ ناشی از بیماری قلبی را دارد.

فناوری جدید هوش مصنوعی می‌تواند به ویژه برای افرادی که به دلیل درد‌های شدید قفسه سینه برای سی‌تی اسکن مراجعه می‌کنند و کمتر از ۲۰ درصد آنها ناهنجاری قلبی دارند، مفید باشد.

هدف از طراحی این سیستم هوش مصنوعی آن است که با تشخیص ناهنجاری‌های مربوط به مشکلات قلبی، سیگنال‌هایی را شناسایی کند که در سی تی اسکن دیده نمی‌شوند.

این فناوری با استفاده از داده‌های مربوط به رسوبات شریانی و تغییرات چربی اطراف شریان‌های ملتهب، اطلاعات ضروری را در مورد وضعیت سلامت عروق قلب فراهم می‌کند و امکان درمان‌های پیشگیرانه و اولیه را فراهم می‌کند. تحقیقات این فناوری توسط بنیاد قلب بریتانیا تأمین مالی شده است.

تیم محقق این فناوری همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش استفاده از این فناوری در سطح جهانی است و طرح آنها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا در حال ارزیابی است و در سطح اروپا هم برای استفاده بالینی تایید شده است.این پیشرفت یک گام مهم رو به جلو در تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است که می‌تواند جان افراد بی‌شماری را نجات دهد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته