دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انقلاب هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

انقلاب هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی
مدیر ارشد اجرایی انویدیا می‌گوید: هوش مصنوعی مولد در حوزه مراقبت‌های بهداشتی انقلاب به‌پا کرده و قرار است همه چیز را از تحقیقات دارویی گرفته تا تشخیص بیمار و درمان پس از عمل تغییر دهد.
کد خبر : 915467

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، به گفته یکی از مدیران ارشد غول تراشه انویدیا، هوش مصنوعی مولد (AI) در حوزه مراقبت‌های بهداشتی انقلاب به‌پا کرده و قرار است همه چیز را از تحقیقات دارویی گرفته تا تشخیص بیمار و درمان پس از عمل تغییر دهد.

کیمبرلی پاول، معاون مراقبت‌های بهداشتی انویدیا، گفت: در حالی که هنوز روز‌های اولیه است، مراقبت‌های بهداشتی احتمالاً بیش از هر بخش دیگری از زندگی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

پاول در جریان اجلاس هوش مصنوعی انویدیا که در حاشیه نمایشگاه کامپیوتکس در تایپه برگزار شد، گفت: مراقبت‌های سلامت احتمالاً تأثیرگذارترین ابزار هوش مصنوعی مولدی است که وجود خواهد داشت.

پاول گفت: هوش مصنوعی در حال حاضر نقش خود را در زمینه توسعه و آزمایش دارو‌های جدید ایجاد کرده است، که می‌تواند تا ۱۵ سال طول بکشد و در چارچوب‌های زمانی فعلی تا ۲ میلیارد دلار هزینه به همراه داشته باشد.

معاون مراقبت‌های بهداشتی انویدیا گفت: کشف دارو اساساً یک مشکل بی‌نهایت است، از این رو ما به ابزار‌هایی سرعت را در این صنعت افزایش می‌دهد اهمیت می‌دهیم، ابزار‌هایی که می‌توانیم با استفاده از آن کار‌های بیشتری انجام دهیم.

پاول گفت که هوش مصنوعی می‌تواند برای مدل‌سازی استفاده شود تا به محققان در درک چگونگی تعامل بدن با ترکیبات شیمیایی جدید کمک کند، همچنین می‌تواند به کاهش ۹۰ درصدی میزان شکست اکثر دارو‌ها در آزمایش‌های بالینی کمک کند.

با هوش مصنوعی مولد، نه تنها می‌توانیم ایده‌های بیشتر و با دقت بهتری تولید کنیم، بلکه می‌توانیم زیست‌شناسی را به روش‌های جدید و هیجان‌انگیز مدل‌سازی کنیم تا زمانی که یک موجود شیمیایی جدید قرار دهیم نرخ موفقیت بالاتری داشته باشیم.

انویدیا، سومین شرکت بزرگ جهان از نظر ارزش سهام، مراقبت‌های بهداشتی را به تمرکز اصلی تجارت خود تبدیل کرده است، زیرا به دنبال سرمایه گذاری بر روی برنامه‌های بی شمار آینده هوش مصنوعی است.

این استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا مجموعه‌ای از پلتفرم ها، نرم افزار‌ها و دستگاه‌های پزشکی را برای کمک به پزشکان در زمینه‌هایی مانند تصویربرداری دیجیتال، اسکن‌های تشخیصی و جراحی به کمک ربات توسعه داده است.

در ماه مارس، این شرکت قرارداد‌هایی را با «جانسون اند جانسون» (Johnson & Johnson) و «جی‌ای هلث کر» (GE Healthcare) در مورد استفاده از هوش مصنوعی در جراحی و تصویربرداری پزشکی اعلام کرد.

پاول گفت: فناوری مشابه در حال حاضر در خودرو‌های خودران برای تبدیل اطلاعات خام به تصمیم گیری در دنیای واقعی استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر به یک سونوگرافی یا حتی جراحی رباتیک و ماشین‌های خودران فکر می‌کنید، تفاوت چندانی با هم ندارند. داده‌های حسگر زیادی وارد می‌شود، بنابراین تصمیم‌گیری‌های بلادرنگ در حال انجام است.»

پاول گفت که هوش مصنوعی مولد در مراحل بعد از عمل و مراحل درمان پزشکی، مانند جمع‌آوری گزارش پس از درمان با داده‌های بیمار یا بررسی یک عمل جراحی گذشته برای ارزیابی موفقیت آن، بسیار مهم خواهد بود.۶ تا ۱۲ نفر در آن اتاق کار می‌کنند و در زمان واقعی تصمیم می‌گیرند؛ و سپس جراحان نیز به عقب برمی گردند و به جراحی نگاه می‌کنند تا بفهمند چه کاری می‌توانستند بهتر انجام دهند.

واحد‌های پردازش گرافیکی انویدیا به رونق سرمایه گذاری در هوش مصنوعی دامن زده‌اند و این استارت‌اپ را که زمانی کمتر شناخته شده بود، در چند سال کوتاه به شرکتی نزدیک به ارزش ۳ تریلیون دلار تبدیل کرده است.

هوش مصنوعی مولد سال گذشته با انتشار برنامه پیشگامانه چت جی‌پی‌تی به جریان اصلی تبدیل شد و موجی از هیجان و نگرانی در مورد کاربرد‌های بالقوه این فناوری ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته