دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیک‌تاک اطلاعات حساس کاربران را ذخیره می‌کند/ اتهام جدید برای محدودکردن پلتفرم محبوب چینی

تیک‌تاک اطلاعات حساس کاربران را ذخیره می‌کند  اتهام جدید برای محدودکردن پلتفرم محبوب چینی
دولت آمریکا با طرح اتهامات جدید علیه اپلیکیشن چینی تیک تاک در تلاش است تا مانع فعالیت این پلتفرم در ایالات متحده شود یا در نهایت این کمپانی را وادار کند تا کسب‌وکار بزرگ خود را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.
کد خبر : 924435

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینگجت، وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید اپلیکیشن تیک تاک نظرات کاربران را درباره مسائل حساس مانند سقط جنین، کنترل اسلحه و مذهب جمع‌آوری کرده و این داده‌ها را در چین ذخیره کرده است. 

دولت آمریکا با وارد کردن اتهامات تازه به پلتفرم چینی تیک تاک از احتمال نقض قانونی که چندی پیش در مجلس آمریکا به تصویب رسید چلوگیری کند. به موجب این قانون شرکت تیک تاک ملزم است برای ادامه فعالیت در آمریکا کسب‌وکار خود را تا ژانویه ۲۰۲۵ به یک شرکت آمریکایی بفروشد. این لایحه را جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در ماه آوریل تصویب کرد.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی از دادگاه فدرال درخواست کرده است تا درخواست تیک تاک مبنی بر لغو قانون مورد اشاره را رد کند. در یکی از اسناد ثبت شده در دادگاه استیناف ایالات متحده، وزارت دادگستری این کشور چنین مطرح کرده است که ابزار جستجو در سیستم لارک (Lark)، که کارکنان شرکت برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند، به آنها دسترسی داده است تا دیدگاه‌های حساس کاربران مانند کنترل اسلحه، سقط جنین و مذهب را جمع‌آوری کند.

وزارت دادگستری همچنین در پرونده‌ها استدلال می‌کند که تیک تاک می‌تواند برای دستکاری داده‌های کاربران آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد و اطلاعات حساس آنها ممکن است در سرور‌های چین ذخیره شود.

تیک تاک همواره ادعا‌های تهدید امنیت ملی را رد کرده و تلاش آمریکا برای ممنوعیت آن را غیرقانونی خوانده است. در پاسخ به پرونده‌ای که علیه تیک تاک در وزارت دادگستری آمریکا تشکیل شده است، تیک تاک همچنان موضع خود را حفظ کرده و ادعا می‌کند که طبق قانون اساسی آمریکا رفتار کرده‌ است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته