دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۶۰ درصدِ دانشجویان از طریق دوستان خود مهارت کسب می‌کنند

۶۰ درصدِ دانشجویان از طریق دوستان خود مهارت کسب می‌کنند
معاون امور دانشجویان داخل گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد یادگیری دانشجویان در مباحث علمی از طریق استادان آنها رخ می‌دهد، اما در حوزه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی ۶۰ درصد دانشجویان از طریق دوستان و آشنایان خود مهارت کسب می‌کنند.
کد خبر : 924151

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه سومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار در بخش برادران گفت: برخی دانشجویان در ۱۸ سالگی در حالی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که ضعف‌های مهارتی دارند و پیش از مقطع کارشناسی در هیچ حوزه‌ای از جمله خانواده و مدرسه آن ضعف‌ها را از بین نبرده‌اند.

وی ادامه داد: دوره‌های گوناگونی که از سوی سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود با شناخت دقیق ضعف‌های موجود در جامعه و تلاش برای جبران آنهاست.

 نعیمی اظهار کرد: نگاه سازمان امور دانشجویان به دانشجویان نگاه مسئولیت پذیرانه است به عنوان مثال، این سازمان اولین دوره مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر را در هفته آینده در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هدف ارتقای مهارت‌های کسب معیشت دانشجویان برگزار می‌کند تا پاسخ گوی نیاز‌های جامعه دانشجویی برای استقلال اقتصادی باشد.

معاون امور دانشجویان داخل با اشاره به اینکه ضروری است دانشجویان پس از اتمام دوره طرح ملی ضیافت ایثار، اثر بخشی و کارآمدی خود را نسبت به قبل از شرکت در دوره نشان دهند؛ افزود: یکی از اهداف برگزاری طرح ملی ضیافت ایثار، تقویت هویت ایثارگری خانواده بزرگ این قشر خدمتگزار و تعمیق خودباوری در ایشان است.

نعیمی افزود: انتظار داریم پس از عزیمت به شهر خود در خصوص مفاهیمی که در این طرح آموخته‌اید بیندیشید و تامل کنید، زیرا یادگیری باثبات و تغییر رفتار با تامل و تدقیق در آموخته‌ها و تلاش برای بکارگیری آنها در زندگی صورت می‌گیرد.

معاون امور دانشجویان داخل افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد یادگیری دانشجویان در مباحث علمی از طریق استادان آنها رخ می‌دهد، اما در حوزه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی ۶۰ درصد دانشجویان از طریق دوستان و آشنایان خود مهارت کسب می‌کنند بنابراین مفاهیمی که شما می‌آموزید و به دوستان خود منتقل می‌کنید اثرگذاری بیشتری نسبت به جامعه اساتید در این بخش خواهد داشت.

 نعیمی تصریح کرد: در تشکیلات دانشجویی کانون‌های ایثار حضور فعال و جدی داشته باشید، زیرا بسیاری از برنامه‌ها باید توسط خود دانشجویان پیشنهاد، طراحی و اجرا شود.

 

معاون امور دانشجویان داخل ادامه داد: همه ما باید از خودسازی‌های خود در جهت تغییر خود و تشکیل بهترین خودمان استفاده کرده و بعد برای اثرگذاری در نزدیکان و در نهایت تمام افراد جامعه استفاده کنیم و بتوانیم تغییرات مطلوب را در کشور رقم بزنیم. وی با این ابیات از اشعار حیدر یغمای نیشابوری سخنان خود را باتمام رسانید:

عاقبت‌ای خاک جان‌بخش وطن! می‌سازمت
گر هزاران ره شوی ویرانه من، می‌سازمت
گاه بیلم در کف و گاهی قلم، یعنی که من
با قلم یا بیل،‌ای خاک کهن! می‌سازمت
خصم گر، همچون شهیدان پیکرم درگور کرد
من برون از گور گشته با کفن می‌سازمت

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته