دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل بدقولی کرد/ کوکی‌های کروم حذف نمی‌شوند

گوگل بدقولی کرد  کوکی‌های کروم حذف نمی‌شوند
گوگل اعلام کرد که کوکی‌ها را در مرورگر کروم متوقف نخواهد کرد. این تصمیم برخلاف وعده چندی سالۀ گوگل مبنی بر حذف کوکی‌ها از مرورگر محبوب کروم است.
کد خبر : 923593

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گوگل اعلام کرده است که به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر وب‌کروم خود ادامه خواهد داد، این در حالی است که سال‌ها پیش وعده داده بود استفاده از آنها را متوقف می‌کند. کوکی‌های شخص ثالث بسته‌های کوچکی از داده‌ها هستند که برای ردیابی کاربران در اینترنت استفاده می‌شوند.

این تغییر رویکرد عمده به دنبال نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان (بزرگترین منبع درآمد گوگل) رخ داده است که می‌گویند از دست دادن کوکی‌ها در محبوب‌ترین مرورگر جهان، توانایی آنها را در جمع‌آوری اطلاعات برای شخصی‌سازی تبلیغات محدود می‌کند و آنها را به پایگاه‌های اطلاعاتی کاربران گوگل وابسته می‌کند.

سازمان «رقابت و بازار بریتانیا» نیز طرح گوگل را به دلیل نگرانی‌هایی که می‌تواند مانع رقابت در تبلیغات دیجیتال شود، مورد بررسی قرار داده بود.

آنتونی چاوز، معاون طرح امنیت حریم خصوصی تحت حمایت گوگل در یک پست وبلاگی گفت: «به جای منسوخ کردن کوکی‌ها شخص ثالث، تجربه جدیدی را در کروم معرفی می‌کنیم که به افراد امکان می‌دهد انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند که در مرور وب آنها اعمال می‌شود و می‌توانند هر زمان که بخواهند تنظیمات این انتخاب را تغییر دهند.»

گوگل الفابت از سال ۲۰۱۹ با هدف افزایش حریم خصوصی آنلاین و نیز حمایت از کسب‌وکار‌های دیجیتال روی حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث متمرکز شده است.

کوکی‌ها بسته‌هایی از اطلاعات هستند که به وب‌سایت‌ها و تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا کاربران وب را شناسایی کنند و عادت‌های مرور آنها را ردیابی کنند، اما می‌توان از آنها برای نظارت ناخواسته نیز استفاده کرد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته