دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل کروم سریع‌ترین مرورگر شد

گوگل کروم سریع‌ترین مرورگر شد
گوگل با بهینه‌سازی‌های متعدد مرورگر کروم را به مرحله‌ای رساند که بیشترین امتیاز سرعت‌سنج اینترنت را گرفت و رکورد زد.
کد خبر : 915928

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، گوگل پس از بهبود‌های متعدد در نسخه‌های قبلی، عملکرد مرورگر خود را تا ۷۲ درصد بهبود داد و در سرعت‌سنج بالاترین امتیاز را به دست آورد.

گوگل کروم پر کاربردترین مرورگر جهان است و بالاترین امتیاز را در سرعت‌سنج ۳.۰ به دست آورده است که میزان پاسخگویی برنامه‌های وب را اندازه گیری می‌کند. سرعت‌سنج همچنین میزان پاسخگویی برنامه‌های وب و ردیابی سرعت و کارایی مرورگر را ارزیابی می‌کند.

گوگل کروم چگونه سرعت را بهینه کرد؟

گوگل برای درک نیازهای بازار سخت تلاش کرد و بر همین اساس چندین بار نسخه‌های خود را تغییر داد و بهینه‌سازی‌ها و به‌روزرسانی‌های متعددی انجام داد و بیشتر کاربران کروم از عملکرد فوق‌العاده کروم راضی هستند.

هر روز میلیارد‌ها نفر برای انجام کار‌های خود به وب مراجعه می‌کنند و مرورگر مسئولیت میزبانی تعداد زیادی از برنامه‌ها را به طور همزمان بر عهده می‌گیرد، بنابراین بحث منابع یک چالش همیشگی است.

مرورگر کروم با پردازش چندگانه، چندین کار را به‌طور همزمان انجام می‌دهد و بنابراین توان زیادی از رایانه شما می‌گیرد به خصوص در قسمت سی پی یو و حافظه. به همین دلیل است که کروم بر داده‌های میدانی کاربران و بازخورد‌های مربوط به کندی سیستم تمرکز کرده است، چون تجربیات واقعی هستند.

گوگل داده‌های میدانی را با استفاده از سیستم ردیابی ناشناس پرفتو (Perfetto) ثبت و ضبط می‌کند و با استفاده از فیلتر حفظ حریم خصوصی آنها را به گروه متخصصان خود گزارش می‌کند.

تجربه کاربریِ بدون اختلال

گوگل تصمیم گرفت بهینه‌سازی‌های هدفمند انجام دهد و به خصوص برای آن دسته از عملکرد‌هایی که امتیاز کروم را افزایش می‌دهند این بهینه‌سازی را ویژه کرد. در چنین شرایطی، در روز‌های آینده، احتمالاً شاهد پیشرفت‌های بیشتری در مرورگر کروم خواهیم بود.

حال باید دید رقبای گوگل مانند اپل، مایکروسافت، سافاری، فایرفاکس و دیگران چه استراتژی‌هایی را برای بقا در بازار در پیش خواهند گرفت.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته