دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتشار دفترچه سوالات حوزه‌های خارج از کشور کنکور ۱۴۰۳

انتشار دفترچه سوالات حوزه‌های خارج از کشور کنکور ۱۴۰۳
دفترچه سوالات گروه‌های آزمایشی پنجگانه دومین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ ویژه داوطلبان حوزه‌های خارج از کشور بر روی سامانه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت.
کد خبر : 922657

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سازمان ملی سنجش، کلید اولیه سوالات آزمون این دسته از داوطلبان نیز روز یکشنبه، ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه سازمان ملی سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در یک هزار و ۷۴۷ حوزه‌ امتحانی فرعی واقع در ۶۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ۴۰۸ شهرستان کشور و همچنین در حوزه‌های امتحانی ۱۵ کشور خارجی برگزار شد.

در این دوره از آزمون سراسری، کشورهای ارمنستان، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه،‌ روسیه، سوریه، فرانسه،‌ قطر، کویت، مالزی، اتریش،‌ گرجستان، ترکیه،‌ عمان و عراق، حوزه‌های امتحانی برای حضور داوطلبان در نظر گرفته‌ و میزبان رقابت‌های کنکور بودند.

در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب نام‌نویسی کردند که ۳۷ درصد داوطلبان را مردان و ۶۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دادند.

رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح روز پنجشنبه و رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت بعدازظهر پنجشنبه، ۲۱ تیرماه انجام گرفت.

داوطلبان علوم تجربی به عنوان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور امسال و چند سال گذشته، در نوبت صبح جمعه، ۲۲ تیرماه در جلسه آزمون سراسری حاضر شدند.

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.

 

انتشار دفترچه سوالات حوزه‌های خارج از کشور کنکور ۱۴۰۳

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته