دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترامپ: طرفدار تیک‌تاک هستم/ هرگز از ممنوعیت آن حمایت نخواهم کرد

ترامپ: طرفدار تیک‌تاک هستم  هرگز از ممنوعیت آن حمایت نخواهم کرد
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: من طرفدار تیک‌تاک هستم. او پیش از این اعلام کرده بود که هرگز از ممنوعیت تیک‌تاک حمایت نخواهد کرد.
کد خبر : 922592

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت که از تیک‌تاک حمایت می‌کند، این درحالی است که اگر شرکت مادر چینی بایت دنس نتواند دارایی‌های این برنامه ویدیوی کوتاه به ایالات متحده واگذار کند، یک ممنوعیت احتمالی وجود دارد.

ترامپ در مصاحبه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد به بلومبرگ گفت: من طرفدار تیک‌تاک هستم، زیرا شما به رقابت نیاز دارید. اگر تیک‌تاک ندارید، فیسبوک و اینستاگرام دارید. ترامپ قبلاً تیک‌تاک را که ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند یک تهدید نامیده بود، اما ماه گذشته به تیک‌تاک پیوست.

ترامپ که از فیس‌بوک و اینستاگرام متعلق به متا به دلیل تعلیق او به مدت دو سال در پی شورش مرگبار کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ انتقاد کرده است، در ژوئن به مصاحبه‌کننده‌ای گفت که هرگز از ممنوعیت تیک‌تاک حمایت نخواهد کرد.

تیک‌تاک از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده است. ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تیک‌تاک و وی‌چت متعلق به چین را ممنوع کند، اما دادگاه مانع این حرکت شد. در ژوئن ۲۰۲۱، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مجموعه‌ای از دستورات اجرایی دوران ترامپ را که به دنبال ممنوعیت وی چت و تیک تاک بود، پس گرفت.

در ماه سپتامبر، یک دادگاه استیناف ایالات متحده استدلال شفاهی در مورد چالش‌های حقوقی مربوط به قانون جدیدی را برگزار می‌کند که براساس آن بایت دنس مستقر در چین باید دارایی‌های تیک‌تاک ایالات متحده را تا ۱۹ ژانویه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این جلسه در دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا، سرنوشت تیک‌تاک را در میانه هفته‌های پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قرار می‌دهد.

این قانون که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت دنس تا ۱۹ ژانویه مهلت داد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود. کاخ سفید می‌گوید که می‌خواهد مالکیت چینی‌ها بر تیک تاک را به دلایل امنیت ملی پایان یابد و به دنبال ممنوعیت تیک‌تاک نیست. کمپین بایدن در ماه فوریه به تیک‌تاک پیوست.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آنها با این برنامه جاسوسی کند، این اقدام تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره به تصویب رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته