دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1403 - 17:31
در آنا بخوانید؛

دهه هشتادی‌ها تکلیف سیاسی خود را جشن گرفتند

دهه هشتادی‌ها تکلیف سیاسی خود را جشن گرفتند
رای‌اولی‌ها نشان دادند بر خلاف آنچه زیر گوششان زمزمه می‌کنند، می‌خواهند برای چهار سال آینده کشور رئیس جمهوری اصلح تعیین کنند و با رأی‌دادن و نقش داشتن در تعیین سرنوشت خود تکلیف سیاسی خود را جشن بگیرند.
کد خبر : 920667

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا- عباس اردشیری؛ هجمه‌ها زیاد بود! از فضای مجازی گرفته تا شبکه‌های معاند! «رای ندهید، رای شما نشانه مشروعیت به نظام است.» «رای ندهید، چون کاندیدای اصلحی وجود ندارد.» از شروع تبلیغات، هجمه‌ها بیشتر شد، شبکه‌های اجتماعی معاند دست به‌کار شدند و چون نمی‌توانستند بر اکثریت جامعه ایران تاثیر بگذارند، رای اولی‌ها را نشانه گرفتند. شاید رای اولی‌ها در ابتدا کمی مردد شدند، اما دشمنان نتوانستند روی آنها تاثیر بگذارند. 

همیشه یکی از مکان‌های پر ازدحام در صحنه انتخابات «حسینه ارشاد» است. با حضور در این مکان به سراغ رای اولی‌ها رفتیم. کسانی که دشمنان انقلاب برای تاثیر روی آنها حساب زیادی باز کرده بودند. 

دهه هشتادی ها جشن تکلیف سیاسی خود را گرفتند

کشورهای غربی ناامید شدند 

حضور رای اولی‌ها در مرحله دوم انتخابات چشمگیر است. آنها می‌خواهند سرنوشت کشورشان را خودشان انتخاب کنند. رای اولی‌ها انتخاب کردند و این موضوعی بود که کشور‌های غربی را ناامید کرده است.

یکی از رای اولی‌ها که بسیار ذوق زده به نظر می‌رسد می‌گوید: «دلم می‌خواست خودم سرنوشت کشورم را انتخاب کنم. من سعی کردم نامزد انتخاباتی اصلح را انتخاب کنم، اما یکی دیگر از دلایل حضورم اینجا این است که کشور‌های بیگانه دوست نداشتند مراکز رای گیری شلوغ شود و آمار مشارکت بالا برود تا از این موضوع علیه کشورمان استفاده کنند و بگویند مردم ایران خودشان حاکمیت را قبول ندارند. این موضوع من را نگران می‌کرد که ایران به توسط کشور‌های بیگانه و حتی دشمنان ایران مورد تمسخر قرار گیرد.»

کشور‌های بیگانه دوست نداشتند مراکز رای گیری شلوغ شود و آمار مشارکت بالا برود تا از موضوع علیه کشور خودمان استفاده کنند و بگویند مردم ایران خودشان حاکمیت را قبول ندارند

دهه هشتادی‌ها تکلیف سیاسی خود را جشن گرفتند

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تیرماه ۱۴۰۰ فرمودند: «رای اولی‌ها در واقع با رای دادن خود جشن تکلیف سیاسی می‌گیرند.» رای اولی‌ها نشان دادند بر خلاف آنچه زیر گوششان زمزمه می‌کنند می‌خواهند برای چهار سال آینده کشور رئیس جمهوری اصلح تعیین کنند و با رای دادن و نقش داشتن در تعیین سرنوشت خود جشن تکلیف سیاسی خود را بگیرند.

یکی دیگر از رای اولی‌ها که بسیار مصمم به نظر می‌رسد می‌گوید: «اجازه نمی‌دهم حق انتخابم گرفته شود. وقتی حاکمیت به من حق انتخاب داده است من باید از این حق استفاده کنم و به قول مقام معظم رهبری جشن تکلیف سیاسی خود را بگیرم و به نظرم امروز برای همه ما رای اولی‌ها یوم الله است.»

او ادامه می‌دهد: «رای اولی‌ها نشان دادند با قدرت در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند و البته این حضور با تحقیق و هدف اصلاح امور است و قدرت برانگیختگی اجتماعی رای اولی‌ها شورانگیز است.»

این رای اولی می‌گوید: «دهه هشتادی‌ها نشان دادند بسیار مسئولیت‌پذیر هستند، وقتی به حضور آنها نگاه می‌کنم میزان مشارکت آنها در انتخابات نشان دهنده میزان مسئولیت‌پذیری آنها در امور عمومی، مشارکت اجتماعی و همگانی است. از طرفی مسئولیت پذیری رأی اولی در شناخت سیاسی آنها در انتخاب کردن، در رفتار سیاسی و اجتماعی آینده آنها نشان از امید به اصلاح امور دارد.»

 
دهه هشتادی ها جشن تکلیف سیاسی خود را گرفتند

 

 دهه هشتادی‌ها وارد میدان شدند 

شاید اگر صحبت از دهه هشتادی‌ها شود خیلی‌ها خیال کنند آنها هنوز قدرت تصمیم گیری ندارند، اما آنها نشان دادند که با تحقیق و تفحص پای صندوق رای آمده اند.

یکی دیگر از رای اولی‌ها به آنا می‌گوید: «از زمان شروع انتخابات تحقیق را شروع کردم. انتخاب خانواده برای من مهم بود، اما باید خودم انتخاب می‌کردم، حتی بار‌ها تاریخچه سیاسی آنها را مطالعه کردم تا توانستم تصمیم بگیرم. مهم‌تر از همه این است که بسیاری از نزدیکان که می‌خواستند پای صندوق‌های رای حاضر نشوند در لحظات آخر نظرشان تغییر کرد. به گفته آنها اگر ما تصمیم نگیریم کشورهای بیگانه برای ما تصمیم می‌گیرند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته