دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری و دولت آینده (۱۵)؛

دولت باید نقش ‎آفرینی مردم در حکمرانی را تقویت کند

دولت باید نقش ‎آفرینی مردم در حکمرانی را تقویت کند
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خبر داد: وظیفه دولت تقویت نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی است. ما باید در دولت پی ببریم از چه مجاری و مسیری نقش ‎آفرینی‌های مردم را تسهیل سازیم. مردم هم باید برای تحقق این مهم تلاش کنند و نقش‌آفرینی داشته باشند.
کد خبر : 917963

محمد حسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: حوزه زیست فناوری ارتباط مستقیمی با سلامت، غذا و محیط زیست دارد. محصولات این حوزه در زندگی روزمره انسان‌ها قابل ملموس است. زیست‌فناوری و رشته‌های مرتبط با آن، حوزه‌های کاملا کاربردی هستند که ارتباط مستقیمی با اقتصاد بزرگ کشور، شکل‌گیری کسب و کار‌ها و تأمین نیاز صنعت دارند.

وی افزود: متاسفانه هنوز علم زیست فناوری و کاربرد‌های آن در جامعه مغفول اند. همچنین اکنون ایران در زمینه تولید محصولات زیست فناوری رتبه پنجم آسیا و در زمینه پژوهش رتبه دوازدهم دنیا را دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اظهارکرد: در حال حاضر شرکت‌هایی فعال زیادی در حوزه زیست فناوری در پیشرفت و توسعه کشور نقش‌آفرینی دارند که مورد حمایت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: عمده حمایت‌های ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی در حوزه امنیت غذایی، بیوتکنولوژی و کشاورزی است؛ حوزه‌هایی که ارتباط مستقیمی با زندگی کشاورزان و دامپروران و زندگی روزمره مردم دارد و نقش مهمی در اشتغال‌زایی ایفا می‌کنند.

متالهی عنوان کرد: تاکنون حمایت‌هایی به صورت پراکنده‌ای در سطح کشور از این حوزه‌ها صورت گرفته است. نقشه حمایت‌های ستاد در حوزه امنیت غذایی نشان می‌دهد که حمایت‌ها تمرگز گرایانه نبوده‌اند و بیشتر در سطح کشور پخش شده‌اند. به عنوان مثال بیش از ۱۰۰ پروژه را در امنیت غذایی حمایت کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه آبادنی ایران و رونق صنایع مرتبط با این حوزه به شرط نقش آفرینی دولت و مردم محقق می‌شود، گفت: وظیفه دولت تقویت نقش‎آفرینی مردم در حکمرانی است. ما باید در دولت پی ببریم از چه مجاری و مسیری نقش‎آفرینی‎های مردم را تسهیل سازیم. مردم هم باید برای تحقق این مهم تلاش کنند ونقش‎آفرینی داشته باشند. 

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری افزود: مردم نباید خودشان را از حاکمیت دولت و مدیران جدا بینند. مدیران هم باید ارتباط خودشان با بدنه جامعه بیشتر کنند و فراتر از ارتباطی که دارند، سازمان‎شان را تبدیل به سازمانی پاسخگو کنند. 

وی تاکید کرد: مدیران باید جایگاهی اثربخش در سازمان‌ها داشته باشند. قطعا اگر چنین رویکرد در دولت آینده حاکم شود، انرژی نهفته کل جامعه به سمت پیشرفت و آبادانی جامعه سرازیر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته