دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری و دولت آینده (۱۶)؛

رئیس جمهور آینده باید نگاهی آینده نگرانه به فناوری‌‌ها داشته باشد

رئیس جمهور آینده باید نگاهی آینده نگرانه به فناوری‌‌ها داشته باشد
مدیر برنامه ملی صنعتی‌سازی مسکن ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان گفت: همچنین در حوزه فناوری‌های مسکن رئیس جمهور و تیم همراه‌اش باید نگاهی آینده نگرانه‌ای داشته باشند یعنی هم به صنعت و فناوری امیدواری بدهند تا بتوانند نقش آفرینی کنند و هم خودشان بر این باور باشند که فناوری می‌تواند مسائل کشور را پوشش دهد و تقویت کند.
کد خبر : 917919

هوشنگ فروغمند اعرابی، دکترای معماری، مدیر برنامه ملی صنعتی سازی مسکن ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان سال گذشته ذیل مجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با مشارکت وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است. هدف اصلی این ستاد پیشبرد فناوری‌های نوین، توجه به ذات آن فناوری‌ها و توسعه آنها از نظر اقتصادی است.

وی افزود: در حال حاضر برای تحقق این هدف ۸ کنسرسیوم صنعتی مسکن در این ستاد شکل گرفته است. راهبر (فردی که پایه یک پیمانکاری ابنیه یا انبوه سازی فناوردارد) هریک از این کنسرسیوم‌ها از یک شیوه صنعتی سازی استفاده می‌کند و با گروه‌های دیگر دانش بنیان، گروهی تشکیل می‌دهد. این گروه‌ها سعی می‌کنند پروژه‌ها را به جلو پیش ببرند تا در این حوزه نیز توسعه اقتصاد دانش بنیان و نفوذ فناوری داشته باشیم و فرصتی فراهم شود تا سطوح مختلف فناوری‌های عمران و ساختمان در کشور جاری شود.

مدیر برنامه ملی صنعتی سازی مسکن ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهارکرد: انتظار داریم رئیس جمهور آینده و تیم همراه او نکات و محسانی که در گذشته و در دولت‌های پیشین به ویژه در حوزه مسکن آغاز شده با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهند.

فروغمند تاکید کرد: همچنین در حوزه فناوری‌های مسکن رئیس جمهور و تیم همراه‌اش باید نگاهی آینده نگرانه‌ای داشته باشند یعنی هم به صنعت و فناوری امیدواری بدهند تا بتوانند نقش آفرینی کنند و هم خودشان بر این باور باشند که فناوری می‌تواند مسائل کشور را پوشش دهد و تقویت کند.

مدیر برنامه ملی صنعتی سازی مسکن ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فناوران این حوزه جدا از مسائل اقتصادی با چالش‌های از جنس اعتماد و باور مواجه‌اند، گفت: در حال حاضر در سطوح مختلف مدیریتی بر این باور هستیم که شرکت‌های دانش بنیان و فناور و شرکت‌های ایرانی توانایی رفع مسائل جامعه را دارند. این باور باید در دولت‌های بعدی پر رنگ‌تر شود و استفاده از توانایی‌های این شرکت‌ها باید به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی مورد توجه دولت جدید قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته