دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری و دولت آینده (۱۰)؛

دولت جدید باید نگرش شهید رئیسی به شرکت‌های دانش‌بنیان را ادامه دهد

دولت جدید باید نگرش شهید رئیسی به شرکت‌های دانش‌بنیان را ادامه دهد
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: نخستین انتظار از رئیس جمهور آینده این است، همان گونه که رئیس جمهور شهید نگاه ویژه و اعتماد زیادی به شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند، او نیز ادامه دهنده این مکتب باشد و این نوع نگاه و نگرش را در دولتش ادامه دهد.
کد خبر : 917120

سیدمحمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مجموعه معاونت علمی و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات طی خدمتگزاری همواره سعی کرده است در مکتب رئیس جمهور شهید، خدمت کوچکی به جامعه داشته باشد.

وی افزود: این نوع مشی خدمت و فرهنگی که توسط آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم پایه‌گذاری شد و نصاب جدیدی از خدمتگزاری از جایگاه ریاست جمهوری _که بالاترین جایگاه اجرایی کشور است_ تعریف شد، کار را برای دولت‌های آینده سخت کرده‌تر است و آرزوی موفقیت و توفیق برای هر کدام از نامزد‌هایی انتخابات ریاست جمهوری دارم.

کرباسی اظهارکرد: قطعاً ما اگر از جایگاه ملت ایران به این مسائل نگاه کنیم، مطالبه‌گری بیشتری در ملت ایران ایجاد شده است. انتظار مردم از دولت و شخص رئیس جمهور به مراتب ارتقا پیدا کرده است. ‌امیدوارم رئیس جمهور آینده و تیم همراه او ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشند و مطالبات مردمی را برآورده سازند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری درباره اولویت‌های رئیس جمهور بعدی برای تحقق اهداف حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت‌های مهم این ستاد در دولت سیزدهم است زیرا نباید سر بزنگاه برای توسعه این فناوری خرید‌های بزرگ خارجی اتفاق بیفتد؛ زیرا شاهد شوک بزرگی به اکوسیستم دانش‌بنیان خواهیم بود. اولین انتظارمان از رئیس جمهور آینده این است، همان گونه که رئیس جمهور شهیدمان نگاه ویژه و اعتماد زیادی به شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند، او نیز به این مقوله توجه زیادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این نوع نگاه و نگرش باید در دولت بعدی نیز ادامه پیدا کند. هدف اصلی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است. این توسعه زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم بازار را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار دهیم و اعتماد زیادی به این مجموعه‌ها داشته باشیم.

کرباسی یادآورشد: قطعاً شرکت‌های بزرگی که اکنون در سطح بین‌المللی حضور دارند بدون حمایت دولت و مردم نمی‌توانستند به جایگاه مطلوب کنونی‌شان برسند. دولت بعدی هم اگر نسبت به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان‌ها جدی است باید در این فرایند روی این موضوع تأکید کند. این معیار اهمیت و جایگاه دانش‌بنیان‌ها، فاکتور‌های مهم برای دولت آینده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته