دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی طرح ممنوعیت تلفن‌های هوشمند در مدارس لس‌آنجلس

بررسی طرح ممنوعیت تلفن‌های هوشمند در مدارس لس‌آنجلس
مقامات آموزشی لس آنجلس، در تازه‌ترین طرح خود، ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس را بررسی می‌کنند.
کد خبر : 917816

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مقامات آموزشی لس آنجلس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس را ممنوع کنند یا خیر. این موضوع به دلیل اینکه برخی از دانش آموزان در حین کلاس‌ها و درس‌ها از تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند و این می‌تواند تمرکز آنان را از درس‌ها منحرف کند، مطالبه شده است.

هدف این بررسی احتمالی این است که اتخاذ تصمیمی مبنی بر ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس لازم است یا خیر و اگر قرار بر اجرا باشد، این طرح به چه صورت عملیاتی شود‌.

با این حال، برخی از اعضای جامعه مدرسه و والدین نیز معتقدند که تلفن‌های هوشمند می‌توانند برای آموزش و یادگیری مفید باشند و نباید کللا ممنوع شوند. آنها معتقدند که اگر استفاده مسئولانه از این وسیله آموزش داده شود، می‌تواند تقویت مهارت‌های دیجیتالی و اطلاعاتی دانش آموزان را به دنبال داشته باشد.

بنابراین، مسئله ممنوعیت یا محدودیت استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس لس آنجلس به یک موضوع پر بحث تبدیل شده است.

این طرح به منظور محافظت از کودکان در برابر آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی، حواس پرتی‌های ناشی از استفاده از تلفن‌های هوشمند و آسیب‌های سلامت روان که روند آموزشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به دانش‌آموزان آسیب می‌رساند، ارائه شده است.

در صورت تایید و تصویب این طرح، ۴۲۹ هزار دانش‌آموز سراسر لس‌آنجلس اجازه استفاده از تلفن همراه هوشمتد را در زمان مدرسه و کلاس درس ندارند.

این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که یک پزشک جراح خواستار الصاق برچسب هشدار بر روی پلتفرم های شبکه های اجتماعی به دلیل بروز مشکلات سلامتی و ذهنی شد.

فرماندار دومین ایالت بزرگ ایالات متحده، فلوریدا، نیز قرار است طرحی را به اجرا بگذارد که براساس آن کودکان زیر ۱۴ سال از استفاده از رسانه‌های اجتماعی منع می‌شوند و ۱۴ تا ۱۵ ساله‌ها نیز باید رضایت والدین خود را داشته باشند.

مقامات آموزشی لس آنجلس به شواهد دیگری اشاره کرده‌اند مبنی بر اینکه اعتیاد به تلفن همراه با افزایش نرخ اضطراب و آزار و اذیت سایبری مرتبط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته