دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیک تاک زدن ترامپ شروع شد!

تیک تاک زدن ترامپ شروع شد!
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در تیک تاک حساب کاربری باز کرده است. او در دوران ریاست جمهوری خود بار‌ها برای ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن در ایالات متحده تلاش کرده بود.
کد خبر : 914968

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شبکه اجتماعی تیک‌تاک پیوست. دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود در آمریکا برای ممنوع کردن‌ای برنامه در ایالات متحد بسیار تلاش کرده بود و حالا پیوستن او به این اپلیکیشن خبرساز شده است.

حساب کاربری ترامپ با آی دی @realDonaldTrump در تیک‌تاک تأیید شده و ویدیویی از حضور او در رویدادی در نیوجرسی نیز منتشر شده است.  این اقدام برای بسیاری، به عنوان تلاشی از سوی ترامپ برای ارتباط با رأی‌دهندگان جوان پیش از انتخابات ماه نوامبر آمریکا تلقی شده است.

با در نظر گرفتن تلاش‌های قبلی برای ممنوعیت تیک‌تاک با ادعای نگرانی‌های امنیت ملی، استقبال اخیر ترامپ از این اپلیکیشن، واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. این حرکت همچنین در بحبوحه نبرد‌های حقوقی بر سر مالکیت و ممنوعیت احتمالی اپلیکیشن تیک تاک در ایالات متحده انجام می‌شود. هر دو کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن، پتانسیل تیک‌تاک را به عنوان یک ابزار پیام‌رسانی در ایالات متحده، شناسایی کرده‌اند.

اگرچه کارزار انتخاباتی ترامپ نسبتاً دیر به تیک‌تاک پیوسته است، اما جذابیت این اپلیکیشن چینی برای پایگاه حامیان او قابل چشم‌پوشی نیست. علاوه بر این، ترامپ از موضع‌گیری بایدن علیه تیک‌تاک انتقاد کرده است و این ممنوعیت احتمالی را به حمایت بایدن از تسلط فیس‌بوک نسبت داده است.

به باور برخی رسانه‌های غربی، حضور غیرمنتظره ترامپ در اپلیکیشن تیک‌تاک نشان‌دهنده رویکرد او در ارتباط با رسانه‌های اجتماعی و پیام‌های سیاسی او و نیز بیانگر نفوذ فزاینده این پلتفرم در چشم‌انداز سیاسی است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته