دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکایت از مایکروسافت به دلیل آسیب به زیست‌بوم خدمات ابری

شکایت از مایکروسافت به دلیل آسیب به زیست‌بوم خدمات ابری
شکایت نهاد اروپایی از مایکروسافت مبنی بر آسیب این غول فناوری به زیست‌بوم خدمات ابری در اروپا در حال پیگیری است و شایعات در خصوص انصراف این نهاد تکذیب شده است.
کد خبر : 914895

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «نهاد ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپا» (CISPE) اعلام کرد که انصراف این نهاد مبنی بر عدم پیگیری شکایت از مایکروسافت حقیقت ندارد و آن را دنبال خواهد کرد.

نهاد ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپا به همراه کمیسیون اروپا از اواخر سال ۲۰۲۲ شکایتی را علیه شرایط قرارداد‌های جدید مایکروسافت مطرح کرد که در آن ادعا کرده است مایکروسافت در حال آسیب زدن به زیست‌بوم محاسیات ابری در اروپاست. نهاد ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپابه غیر از شرکت آمازون، ۲۶ عضو دیگر نیز دارد که در زمینه ارائه خدمات ابری فعالیت می‌کنند.

پیشتر روزنامه پولیتیکو (Politico) گزارش داده بود که مایکروسافت به‌زودی با نهاد ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپا قراردادی چندمیلیون یوروریی خواهد بست تا این نهاد را از شکایت خود منصرف کند.

نهاد اروپایی هرگونه توافقی را رد کرده و گفته است: «هر پیشنهادی باید برای پذیرش به مجمع عمومی انجمن ارائه شود، که شامل ۳۴ ارائه‌دهنده اروپایی مستقر در بیش از ۱۴ کشور عضو است.»

ادامه مذاکرات این نهاد اروپایی با مایکروسافت برای رسیدگی به نگرانی‌های ارائه دهندگان خدمات ابری دراروپا پیش می‌رود. نتیجه این گفتگو‌ها به طور بالقوه می‌تواند پیامد‌های مهمی برای عملیات تجاری مایکروسافت در اتحادیه اروپا داشته باشد.

حل این مشکل به صورت توافقی از تحقیقات طولانی اتحادیه اروپا و منجر شدن آن به جریمه احتمالی مایکروسافت و دستور تغییر رویه‌های فعالیت تجاری این شرکت در اروپا، جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته