دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستاورد‌های تحقیقاتی و راه‌های تقویت تعامل و همکاری در حوزه اعتیاد ارائه می‌شوند

دستاورد‌های تحقیقاتی و راه‌های تقویت تعامل و همکاری در حوزه اعتیاد ارائه می‌شوند
دستاوردهای تحقیقاتی و راه‌های تقویت تعامل و همکاری در هفدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد، با هدف به‌اشتراک‌گذاری دستاوردهای تحقیقاتی و راه‌های تقویت تعامل و همکاری در این حوزه ارائه می‌شود.
کد خبر : 913563

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات ویافته‌های علمی و درراستای تقویت و افزایش همکاری‌های بین رشته‌ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی امسال درتهران برگزار می‌شود.

رضا دانشمند، دبیر اجرایی این همایش اعلام کرد: این رویداد بزرگترین گردهمایی علمی و تخصصی درحوزه درمان، مداخله و مدیریت دانش اعتیاد به شمار می‌آید. 

دانشمند ادامه داد: این کنگره با شعار «در جستجوی راه حل‌های نوین برای مشکلی کهن» با هدف تبادل تجریبات و تقویت تعامل و همکاری میان سایر رشته‌ها امسال با حضور محققان، پژوهشگران، متخصصان و ارائه آخرین یافته‌ها و دستاورد‌های علمی برای همه تلاشگران این عرصه از جمله سیاستگذاران مراکز و سازمان‌ها و ارگان‌ها علمی، دانشگاهی، پژوهشگران، دانشجویان، درمانگران و گروه‌های خودیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بارورسازی درخت دانش اعتیاد در کشور با جلب مشارکت هرچه بیشتر دست اندرکاران، متخصصان، محققان و سیاستگذاران امکان پذیر است، گفت: این گردهمایی علمی و تخصصی تحت محور‌های «همه‌گیری شناسی اعتیاد»، «جنبه‌های بیولوژیک اعتیاد»، «جنبه‌های روانی اجتماعی سبب‌شناسی اعتیاد»، «درمان اعتیاد»، «کاهش آسیب و سیاست‌گذاری در اعتیاد» و «اعتیاد و گروه‌های خاص»، «ملاحظات پزشکی اعتیاد» و«پیشگیری از اعتیاد» برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره دانش اعتیاد  در پایان گفت: در شانزدهمین گردهمایی دانش اعتیاد در سال گذشته با برپایی ۴۰ پنل تخصصی، یکصد و بیست سخنرانی در حوزه‌های محتلف این رشته انجام و حدود دویست مقاله نیز ارائه شد.

دانشمند افزود: رویداد امسال نیز نتایج و دستاور‌های مثبتی درحوزه‌های درمان، مداخله و مدیریت در برداشته باشد. به گفته وی کنگره هفدهم با همکاری و مشارکت شماری از مراکز، نهاد‌ها و سازمان‌ها اواخر شهریور ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی در تهران افتتاح می‎شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته