دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پروژه فیبر نوری در سه شهر استان قزوین افتتاح شد

پروژه فیبر نوری در سه شهر استان قزوین افتتاح شد
۷۴ هزار خانوار در سه شهر استان قزوین تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها قرار گرفتند.
کد خبر : 911620

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه طی مراسمی با حضور رئیس و تعدادی از مدیران رگولاتوری و مسئولان محلی در شهر اقبالیه استان قزوین از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در سه شهر اقبالیه، الوند و مهرگان بهره برداری شد به این ترتیب ۷۴ هزار خانوار در این سه شهر تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند.

امیرلاجوردی در این مراسم عنوان کرد: در دولت سیزدهم چند کلان پروژه برنامه ریزی شده است، طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها نیز ابر طرح حوزه ارتباطات محسوب می‌شود که دولت محترم پیگیر اجرای آن هستند.

وی افزود: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها باید یک دهه قبل در کشور شروع می‌شد اما متاسفانه اتفاق نیافتاد. وزارت ارتباطات بر همین اساس از ابتدای دولت سیزدهم بر آن شد که همه حدود ۱۴۴۰ شهر کشور را طی مدت زمان سه سال به شبکه فیبر نوری متصل کند.

این مقام‌ مسئول تصریح کرد: وزارت ارتباطات این طرح کلان را با مشارکت ده اپراتور بخش خصوصی اجرا می‌کند، موضوعی که مورد تایید ریاست محترم جمهور است تا مردم در اجرای کلان پروژه های دولت مشارکت داشته باشند.

جانشین وزیر در امور ارتباطات تاکید کرد: موضوع پیگیری، هماهنگی و تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر اجرای پروژه با مسئولین شهرها اهمیت بسیار دارد، البته این که ما امروز برای افتتاح شهرهای الوند، اقبالیه و مهرگان به قزوین آمده ایم نشان می‌دهد که مسئولین در این مناطق همراه طرح بودند که جای خوشحالی دارد، قزوین جایگاه خوبی از این نظر دارد و مسئولین همکاری قابل قبولی با طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها دارند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: فیبر نوری پایه همه خدمات ارتباطی است که بنای ارائه آن‌ها در سطح شهر وجود دارد، حتی لازمه ارائه خدمات نسل پنجم ارتباطات همراه نیز وابسته به اجرای فیبر نوری است.

وی اضافه کرد: پوشش کامل اینترنت روستایی در قزوین موضوع دیگر ارتباطی قزوین است که بنا داریم تا پایان تابستان محقق کنید

جانشین وزیر در امور ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: فیبر نوری کاربردهای مختلفی دارد، کسانی که خدمات آموزشی آنلاین دریافت می‌کنند، پزشکان، بازیکن‌های برخط و ... کیفیت این سرویس را احساس خواهند کرد.

وی در خاتمه گفت: ارائه تلفن ثابت مبتنی بر فیبر نوری دیگر خدمتی است که بر بستر شبکه ایجاد شده ارائه خواهد شد و مردم در مناطقی که پیشتر از این امکان برخوردار نبوده است و اکنون تحت پوشش فیبر قرار می‌گیرد هم امکان استفاده از خدمات تلفن ثابت را خواهند داشت.

امیرلاجوردی در ادامه با حضور در شهرداری قزوین، جلسه مشترکی با شهردار و مدیران شهرداری قزوین برگزار کرد.

در این جلسه معاون وزیر ارتباطات ضمن تشکر از همکاری‌های مستمر شهرداری قزوین وعده داد که اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در قزوین با همت ویژه شرکت شاتل تا پایان تابستان سال جاری خاتمه پیدا کند.

شهردار قزوین نیز در ادامه تاکید کرد که این مجموعه در راستای اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها همچون گذشته همکاری کاملی با مجری پروژه در شهر قزوین داشته باشند. وی همچنین از مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خواست تا همکاری سازنده و همه جانبه خود با شرکت پیمانکار پروژه را ادامه دهند.

این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر یکصد میلیارد تومانی شرکت شاتل امروز در سه شهر یاد شده افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته