دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی برترین نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا

معرفی برترین نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا
با توسعه گوشی‌های هوشمند و راه‌اندازی نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا، این موضوع به یکی از ساده‌ترین و دم دستی‌ترین مشکلات مردم در هنگام سفر تبدیل شده است.
کد خبر : 903955

خبرگزاری علم و فناوری آنا، بررسی وضعیت آب و هوا یکی ازمهم‌ترین موضوعات برای سفر یا برای تفریح بوده و همواره پیدا کردن یک منبع دقیق که کمترین میزان خطا را داشته باشد برای مردم به یک معضل تبدیل شده بود. اما با توسعه گوشی‌های هوشمند و راه‌اندازی نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا، این موضوع به یکی از ساده‌ترین و دم دستی‌ترین مشکلات مردم در هنگام سفر تبدیل شده است چرا که در برخی از این نرم‌افزار‌ها حتی امکان پیش‌بینی آب و هوا تا یک هفته به صورت دقیق و ساعتی وجود دارد.

در ادامه قصد داریم تعدادی از برترین نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا را که برای هر دو سیستم عامل اندروید و«آی‌او‌اس» (iOS) در دسترس کاربران قرار دارد معرفی کنیم.

نرم‌افزار رادار زنده آب و هوای نوآ (Clime: NOAA Weather Radar Live)

این نرم‌افزار به طور رسمی توسط سازمان بین‌المللی هواشناسی معرفی شده است و اطلاعات موجود در این سازمان به طور مستقیم در سایر نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازمان با بررسی شرایط جوی، وضعیت باروری ابر‌ها و استفاده از ماهواره‌های هواشناسی وضعیت دقیق آب و هوا را به طور بسیار دقیق تا ۲۴ ساعت و به صورت دقیق تا ۷ روز آینده پیش‌بینی می‌کند و در نرم‌افزار خود قرار می‌دهد. علاوه بر این نرم‌افزار نوآ توانایی اعلام پارامتر‌هایی مانند فشارها، رطوبت، سرعت باد و حتی میزان باد را نیز به کاربر خود نمایش خواهد داد.

                   معرفی برترین نرم افزار‌های پیش بینی آب و هوا

نرم‌افزار «آب و هوای امروز» (Today Weather)

این نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های پیش‌بینی آب و هوا برای دستگاه‌های اندرویدی است که بخش زیادی از محبوبیت آن به رابط کاربری جذاب و بسیار ساده آن مربوط می‌شود. تمامی اطلاعات موجود در این نرم‌افزار در یک صفحه و به صورت اسکرول برای کاربر نمایش داده می‌شود. اطلاعات آب و هوایی موجود در«آب و هوای امروز» از ۱۲ منبع مختلف تامین می‌شود و همین موضوع سبب شده تا از نظر فنی نیز بسیاری از مراجع صحت اطلاعات آن را تایید کرده باشند.

جدا از این در نرم‌افزار «آب و هوای امروز» بیش از ۲۳ ویجت قرار داده شده است تا آخرین اطلاعات آب و هوایی را در صفحه اصلی گوشی به کاربر نشان دهد.

در این نرم‌افزار آخرین وضعیت بارندگی، رطوبت هوا، دمای دقیق بر اساس موقعیت کاربر تا ۲۴ ساعت، میزان اشعه یو وی و همچنین شدت باد را دارد. 

نرم‌افزار «رادار من» (MyRadar)

این نرم‌افزار آب و هوا را در قالب یک نقشه راداری برای کاربران به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود کاربر نظارت کامل بر مقصد مورد نظر خود و همچنین شهر‌های اطرف پیدا کند. علاوه بر این میزان بارندگی و وضعیت ابر‌های بارور در آن ناحیه با رنگ‌های مخصوصی مشخص شده است که شدت بارندگی در آن ناحیه را به طور دقیق نشان می‌دهد. جدا از این کاربر در یک قسمت به خصوص به طور دقیق کمینه و بیشینه دما در آن ناحیه برای کاربر نمایش داده می‌شود.

کاربر جدا از اطلاعات پایه هواشناسی در این نرم‌افزار می‌تواند سایر سیاره‌های کهکشان را نیز در قالب یک مدل دیجیتالی مشاهده کند، اما این بخش از نرم‌افزار دقت بالایی نداشته و نباید برای کاربرد‌های علمی از آن استفاده کرد.

نرم‌افزار «کانال آب و هوا» (The Weather Channel)

این نرم‌افزار به صورت رایگان و برای هر دو سیستم عامل گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. در این نرم‌افزار امکان پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تا ۱۰ روز آینده برای کاربران وجود دارد و کاربران می‌توانند جدا از وضعیت آب و هوا به اطلاعات جوی مانند وضعیت وزش باد و میدان دید در هر حالتی دسترسی داشته باشند.

جدا از این نرم‌افزار مذکور می‌تواند شدت بارش باران را نیز در قالب رادار‌های هواشناسی به کاربر ارائه کند.

این نرم‌افزار همچنین توانایی اشتراک گذاری وضعیت آب و هوا با دیگران و همچنین پیش‌بینی فوق دقیق آب و هوا تا ۱۵ دقیقه آینده را دارد.

نرم‌افزار «آب و هوا یاهو» (Yahoo Weather)

این نرم‌افزار یکی از برترین نرم‌افزار‌ها و مشهورترین آن‌ها در زمینه پیش‌بینی آب و هواست که توسط شرکت یاهو توسعه داده شده و اطلاعات خود را به طور مستقیم از وب‌سایت و ماهواره‌های هواشناسی دریافت می‌شود. در این نرم‌افزار رابط کاربری به روان‌ترین شکل ممکن توسعه داده شده است، اما شرکت یاهو قابلیت خاصی در آن قرار نداده است و افرادی که این نرم افرار را استفاده می‌کنند صرفا به دمای هوا، میزان گرد و غبار و وضعیت بارندگی دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر این نرم‌افزار «آب و هوا یاهو» توانایی پیش‌بینی آب و هوا تا ۵ روز را دارد، این در حالی است که سایر نرم‌افزار‌ها حداقل ۷ روز آینده را برای کاربران پیش‌بینی می‌کنند.

                    معرفی برترین نرم افزار‌های پیش بینی آب و هوا

نرم‌افزار «آب و هوای ای کیو» (AccuWeather)

این نرم‌افزار یکی از مشهورترین نرم‌افزار‌های فعال در زمینه آب و هوا بوده که توانسته است تمامی ویژگی‌های یک نرم‌افزار هواشناسی کاربردی را در محیطی با رابط کاربری روان کنار هم جمع آوری کند.در این نرم‌افزار کاربر علاوه بر پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تا ۱۰ روز آینده توانایی دریافت کیفیت هوا، میزان وزش باد، میزان گرد و غبار، میزان رطوبت، میزان اشعه یو وی و پوشش ابری در آن منطقه را مشاهده کند.علاوه بر این در این نرم‌افزار یک نقشه زنده قرار داده شده است که می‌تواند احتمال وقوع طوفان، بارش برف و تغییرات ناگهانی آب و هوا را برای کاربر به نمایش بگذارد. این نرم‌افزار دارای ویجت‌های مختلفی بوده که کاربر را از ورود به نرم‌افزار بی نیاز می‌کند و اطلاعات اصلی را به صورت مستقیم در صفحه قفل یا پس زمینه کاربر به نمایش می‌گذارد.

جدا از این نرم‌افزار‌ها شرکت گوگل به طور پیشفرض روی سیستم عامل اندروید ویجت‌های آب و هوایی نصب کرده است که با لمس هرکدام از آن‌ها کاربر به نرم‌افزار هواشناسی گوگل منتقل خواهد شد و اطلاعات آب و هوایی تا هفته آینده، میزان رطوبت، شدن اشعه یو وی، سرعت باد در منطقه مورد نظر کاربر، میدان دید، زمان طلوع و غروب خورشید و حتی تفاوت دمای واقعی با دمایی که بدن انسان احساس می‌کند را به مشاهده خواهد کرد. گفتنی است که این اطلاعات متعلق به گوگل نبوده و شرکت گوگل تمامی آن‌ها را از نرم‌افزار کانال آب و هوا برداشت می‌کند. 

شرکت اپل نیز در سیستم عامل iOS نرم‌افزار مخصوص خود را نصب کرده که اطلاعات هواشناسی مانند میزان رطوبت، شدن اشعه یو وی، سرعت باد در منطقه مورد نظر کاربر، میدان دید، زمان طلوع و غروب خورشید و دمایی که بدن انسان احساس می‌کند را به صورت ویجت در تمامی محصولات این شرکت نمایش می‌دهد. این نرم‌افزار به دستیار صوتی سیری متصل بوده و کاربر می‌تواند از دستیار صوتی اپل آخرین وضعیت آب و هوایی را سوال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته