حذف ارائه نسخه فیزیکی دارو به بیمههای تکمیلی از ابتدای اسفند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی استاد هاشمی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، در خصوص حذف نسخه الکترونیکی و تکلیف بیمهها، اظهار کرد: موضوع هاب درمان و نسخههای الکترونیک از دو سال پیش کلید خورده و چند نهاد باید با هم همکاری کنند تا کار اجرایی شود. مقرر شده اطلاعات تمام مراکز درمانی به سامانه دیتاس وارد شود و بیمهگرها اطلاعات را رصد و سهم بیمهشده را معین و پرداخت خسارت شود. در برخی قسمتها مانند داروخانهها اجرای کار وضعیت بهتری داشته و بیمههای تکمیلی در انتهای این مسیر هستند.
وی افزود: سامانهای طراحی کردیم تا ارتباط ما با دیتاس بهبود یابد، اما منجر به انجام کلیه نسخههای الکترونیکی نشده است، چون مراکز درمانی اطلاعات را به طور کامل ارائه ندادهاند.
۸۰ درصد مراکز درمانی با بیمهگر ارتباط دارند
رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد مراکز درمانی با بیمهگر ارتباط دارند و در حال تست هستیم که ارایه نسخه فیزیکی در دارو از ابتدای اسفند حذف شود.
وی افزود: مدت زمان پرداخت خسارت نیز باید به تدریج کوتاه شود و در کنار حذف نسخههای فیزیکی برای دارو پیگیری شود.
استاد هاشمی درباره راننده محورشدن بیمه شخص ثالث عنوان کرد: بحث کروکی بر خط و راننده محوری از گذشته پیگیری شده و تعدادی تبلت برای پلیس راهرو خریداری شده که با ترخیص از گمرک و نصب سامانههایی، دادهها به بیمه مرکزی منتقل خواهد شد از ۱۳ آذر که روز بیمه بوده به صورت آنلاین انجام این فرآیند آغاز شده تا داده خام و پیدی آف آن به بیمه مرکزی وارد و زیاندیده و مقصر حادثه با دریافت پیامهایی کروکی حادثه را دریافت کنند.
تسهیل فرآیند دریافت اطلاعات حادثه رانندگی
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ظرف مدت دو ساعت فرآیند دریافت اطلاعات حادثه رانندگی و انجام کروکی قابل انجام است که پس از آن به مرحله پرداخت خسارت رانندگی وارد میشود.
استاد هاشمی عنوان کرد: در مورد راننده محوری نیز باید بیمهنامه براساس رفتار راننده صادر شود و اگر راننده با ریسک بالاتر است باید هزینه بیمه بیشتری پرداخت کند. اکنون میتوان برخی از دادهها را از پلیس راهرو و ناجا دریافت کرد.
وی افزود: قرار شده پس از کروکی آنلاین، راننده محوری را مورد پیگیری قرار داد. پلیس راهرو نیز از این طرح استقبال کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: مطالبات به عهده شرکتها است و وصول مطالبات برعهده بیمه مرکزی نیست، اما به عنوان سیاستگذار باید از رسوب مطالبات در شرکتهای بیمهای پیشگیری کرد.
فناوریهای جدید در صنعت بیمه
استادهاشمی با بیان اینکه در کل جامعه با موضوع فناوریهای جدید روبهرو هستیم؛ گفت: امروز موبایل ما فرآیندهای پیچیده ریاضی انجام میشود و کل جامعه جهانی به سمت فناوری اطلاعات حرکت میکند. البته صنعت بیمه مقداری کند وارد این موضوع شده است. اکنون همه جوامع در دوران مدرن زندگی میکند و دیگر از دوران سنتی عبور کردیم؛ اما در عین حال نیاز است در نقش شتابدهنده حاضر شویم.
وی ادامه داد: از این رو آییننامه اینشورتک در حال حاضر به تصویب رسیده و استقبال میکنیم از اینکه فناوریهای جدید را وارد صنعت بیمه کنیم و گام موثری در زمینه فناوریهای جدید در صنعت بیمه برداریم، اما معتقدیم الزامات و قوانین بیمهگری باید رعایت شود. امروز که وارد فناوریهای جدید شدیم، از هر نوع شرکت فناور استقبال میکنیم.
انتهای پیام/