دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط شرکت‌های چینی صورت می‌گیرد؛

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری برای ساخت مجموعه ماهواره‌ای

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری برای ساخت مجموعه ماهواره‌ای
شرکت فضایی تحت حمایت شهرداری شانگهای نزدیک به یک میلیارد دلار برای ساخت مجموعه ماهواره‌ای دریافت می‌کند.
کد خبر : 894586

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل رویترز، شرکت فضایی تحت حمایت شهرداری شانگهای ۹۳۳ میلیون دلار برای ساخت مجموعه ماهواره‌ای دریافت می‌کند.

یکی از سرمایه گذاران این پروژه روز پنجشنبه به وبسایت خبری اسپیس‌نیوز گفت: فناوری ماهواره‌ای شانگهای (SSST) توسط شهرداری این شهر حمایت می‌شود و ۶.۷ میلیارد یوان (۹۳۳ میلیون دلار) برای ساخت یک صورت فلکی ماهواره‌ای در مدار پایین اختصاص داده است.

شرکت چینی (CAS Star) «سی‌ای‌اس استار» که متعلق به آکادمی علوم فضایی چین است در بیانیه‌ای گفت: مجموعه افزایش سرمایه توسط صندوقی که به منظور تحول و ارتقاء تولید ملی راه‌اندازی شده بود، انجام شد.

داده‌های ثبت شرکت‌های چینی نشان می‌دهد حامیان این صندوق سازمان‌هایی مانند وزارت دارایی چین و شرکت‌های دولتی مانند چاینا توباکو هستند. سهم این شرکت حدود ۳۰ درصد بازار جهانی تنباکو و تقریبا کل بازار داخلی است.

چین در تلاش است تا شمار زیادی از ماهواره‌ها را به مدار بفرستد و شرایط رقابت با ماهواره‌های اینترنتی ایلان ماسک را مهیا و از مجموعه شرکت وی با عنوان «استارلینک» پیشی بگیرد، اقدامی که سرمایه‌گذاران امیدوارند تقاضا برای ماهواره‌ها و پرتاب موشک در صنعت فضای تجاری گسترده‌تر این کشور را نیز افزایش دهد.

در بیانیه شرکت‌هایرسرمایه‌گذاری آمده است که این بودجه همچنین برای حمایت از توسعه فناوری، گسترش بازار و عملیات روزانه استفاده خواهد شد.

این سری از ماهواره‌ها قرار است برای ارائه اینترنت پهن‌باند با سرعت بالا و پوشش جهانی استفاده شوند. به این ترتیب، افرادی که در مناطق دوردست به اینترنت هستند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین، ارتباطات سازمان‌های دولتی نیز به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

بنابراین، با احتساب اینکه دولت چین همکاری می‌کند و با توجه به توانمندی بالای سرمایه‌گذاران، می‌توان انتظار داشت که این پروژه یک موفقیت بزرگ به‌شمار آید و علاوه بر کسب سود، بتواند ارزش افزوده و منافع بالقوه دیگری را هم برای چین به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته