دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند
ماهواره‌های اینترنتی استارلینک به منظور گسترش خدمات بهداشتی در مناطق محروم کشور اندونزی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 912576

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس، در همکاری با وزیر بهداشت اندونزی، برنامه‌ جدیدی به نام استارلینک برای بخش بهداشت را راه‌اندازی کردند. این برنامه، به جهت بهبود خدمات بهداشتی و ارتقای سیستم بهداشتی کشور اندونزی، از امکانات ماهواره‌ای و ارتباطات فضایی استفاده می‌کند.

استارلینک یک شبکه‌ اینترنتی ماهواره‌ای است که توسط شرکت اسپیس ایکس برای دسترسی عموم جهان به اینترنت پرسرعت  ساخته شده است. 

با این برنامه جدید برای بخش بهداشت، اندونزی می‌تواند از این فناوری پیشرفته برای بهبود ارتباطات در میان مراکز بهداشتی، پیشگیری از انتشار بیماری‌ها و بهبود خدمات پزشکی در مناطق دورافتاده استفاده کند.

این همکاری بین ایلان ماسک و وزیر بهداشت اندونزی نشان از اهمیت فناوری در بهداشت و پزشکی دارد و می‌تواند بهبود قابل توجهی در سیستم بهداشتی و درمانی این کشور به‌وجود آورد.

ماسک، رئیس میلیاردر اسپیس ایکس و تسلا صبح یکشنبه با جت شخصی خود وارد جزیره تفریحی بالی شد و به همراه بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت اندونزی، سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس را برای بخش سلامت این کشور با هدف بهبود دسترسی به بخش‌های دوردست مجمع الجزایر راه اندازی کردند.

وزیر بهداشت این کشور گفته است، اندونزی بیش از ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد و استارلینک به مردم مناطق دورافتاده این امکان را می‌دهد تا از اینترنت سریع مشابه مناطق شهری بهره ببرند.

ماسک نیز با اعلام هیجان‌زدگی از رونق اینترمت در مناطق محروم خاطرنشان کرد، اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید هر چیزی را یاد بگیرید.

استارلینک روز یکشنبه در سه مرکز بهداشتی اندونزی راه اندازی شد، از جمله دو مرکز در بالی و یکی در جزیره دورافتاده آرو در مالوکو.

بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات اندونزی که در مراسم راه اندازی اینترنت مناطق محروم نیز حضور داشت، شرح داد، استارلینک اکنون به صورت تجاری در دسترس است، اما دولت خدمات خود را ابتدا برای مناطق بیرونی و توسعه نیافته متمرکز می‌کند و بدین ترتیب ناطق دورافتاده به استارلینک برای گسترش خدمات اینترنت پرسرعت، به ویژه برای کمک به مشکلات در بخش‌های بهداشت، آموزش و دریایی نیاز دارند.

ماهواره‌های استارلینک که در مدار پایین مستقر هستند،  کمک می‌کنند سرعت اینترنت سریع‌تری را با پوشش سراسری ارائه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته