دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صرفه‌جویی در وقت معلمان با استفاده از چت‌ جی‌پی‌تی

صرفه‌جویی در وقت معلمان با استفاده از چت‌ جی‌پی‌تی
معلمان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی در وقت خود صرفه‌جویی کنند.
کد خبر : 892257

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دی‌ان‌پی، احتمالاً تا به امروز صحبت‌های زیادی دربارۀ چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT) شنیده‌اید، ربات‌گفت‌وگوی مجهز به هوش مصنوعی. اگر بگوییم می‌توانید از این ابزار فناورانه برای تسهیل زندگی آموزشی خود استفاده کنید، چه؟ بله،معلم‌ها و دانش‌آموزان باید استفادۀ درست از فناوری را بلد باشند، درست مثل بقیه. در این مقاله چند روش معرفی خواهیم کرد که به کمک آن معلمان می‌‌توانند در وقت خود به عنوان معلم صرفه‌جویی کنند.

برنامه‌ریزی درسی با چت‌ جی‌پی‌تی‌

می‌توانید با ارائۀ یک موضوع یا استاندارد آموزشی از چت‌ جی‌پی‌تی بخواهید برایتان یک طرح درس آماده کند. هر قدر چت‌ جی‌پی‌تی بیشتر دربارۀ مهارت‌ها، تخصص‌ها و علایق دانش‌آموزان شما اطلاع داشته باشد، بهتر می‌تواند طرح درس مناسبی برای شما فراهم کند.

موضوع مناسب با علایق

اگر می‌خواهید با دانش‌آموزان خود ارتباط بهتری برقرار کنید، کمک گرفتن از هوش مصنوعی می‌تواند گزینۀ خوبی باشد. برای مثال، اگر کلاس در درس‌تان کاربران اینستاگرام زیاد هستند، می‌توانید از چت‌ جی‌پی‌تی بخواهید موضوع بحث را به اینستاگرام مرتبط کند. یکی از راه‌های افزایش مشارکت دانش‌آموزان در درس، ارائۀ ایده‌های کوتاه و ساده است.

برای پاورپوینت طرح کلی یا متن آماده کنید

مرور و بررسی محتوا برای خلاصه‌کردن آن زمان می‌برد. ولی خلاصه‌کردن کاری است که هوش مصنوعی می‌درخشد. از چت‌ جی‌پی‌تی بخواهید که با استفاده از متن و اهداف یادگیری، طرح کلی را برای شما خلاصه کند. علاوه بر این، می‌توانید از چت‌ جی‌پی‌تی بخواهید متنی تولید کند و به سرعت آن را در ارائه‌ها بگنجانید.

طراحی سوالات تستی

معلمان می‌توانند از چت‌ جی‌پی‌تی برای تهیۀ سؤالات چند گزینه‌ای و طراحی سؤالات تشریحی بهتر استفاده کنند. بدین‌ترتیب می‌توان از چت‌ جی‌پی‌تی برای تشویق دانش‌آموزان به تفکر در سطوح بالاتر بهره برد. معلمان با کمک این ابزار می‌توانند به شیوه‌های مختلف ارزشیابی دسترسی داشته باشند و تفکر انتقادی، حل مسئله و کار تیمی را تشویق کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته