دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رازهایتان را به چت جی‌پی‌تی نگویید

رازهایتان را به چت جی‌پی‌تی نگویید
یک کارشناس هوش مصنوعی درباره درد دل کردن با چت‌ جی‌پی‌تی یا ابزارهای مشابه هوش مصنوعی هشدار داد.
کد خبر : 888104

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین،‌ یک متخصص هوش مصنوعی هشدار می‌دهد که اعتماد به چت جی‌پی‌تی در مورد مشکلات کاری یا ترجیحات سیاسی می‌تواند به ضرر کاربر تمام شود.

به گفته «مایک وولدریج» (Mike Wooldridge)‌ استاد هوش مصنوعی در دانشگاه آکسفورد، به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی با چت‌بات‌ها «بسیار نابخردانه» است زیرا از داده‌‌های شخصی شما برای آموزش نسخه‌های بعدی این ابزارهای فناوری استفاده می‌شود.

همچنین، این استاد دانشگاه آکسفورد هشدار می‌دهد که نباید به ابزارهای هوش مصنوعی به چشم مشاور نگاه کنیم و از آنها انتظار ارائه پاسخ‌های متوازن داشته باشیم چراکه طوری آموزش دیده‌اند که مطابق میل ما حرف بزنند.

فرایند آموزش دادن ترجمه به زبان‌های مختلف، نحوه عملکرد چت‌بات‌ها و همچنین تحقیق درباره اینکه آیا هوش مصنوعی واقعا می‌تواند شبیه انسان رفتار کند،‌ ازجمله حوزه‌های مورد مطالعه وولدریج است.

به گفته وی،‌ هوش مصنوعی هیچ حس همدلی یا همدردی ندارد و حذف اطلاعات فردی که وارد سیستم می‌شود، تقریباً غیرممکن است و از آن برای تغذیه نسخه‌های بعدی چت جی‌پی‌تی استفاده می‌شود.

البته،‌ اوپن‌اِی‌آی به عنوان مالک چت جی‌‌پی‌تی می‌گوید که از آوریل 2023، قابلیت خاموش کردن تاریخچه چت به این ابزار افزوده شده است. آنگونه که ادعا می‌‌شود، با غیر‌فعال شدن سابقه چت، از مکالمه‌های کاربر برای آموزش و بهبود مدل‌های بعدی چت‌بات استفاده نخواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته