دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعهد ۲۰ شرکت فناوری برای مبارزه با هوش مصنوعی انتخاباتی

تعهد ۲۰ شرکت فناوری برای مبارزه با هوش مصنوعی انتخاباتی
شرکت‌های فناوری متا و اوپن‌ای‌آی و دیگر غول‌های فناوری تعهدی مبنی بر مبارزه با تداخل انتخاباتی هوش مصنوعی امضا کردند.
کد خبر : 897004

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت‌های فناوری متا و اوپن‌ای‌آی و دیگر غول‌های فناوری تعهدی مبنی بر مبارزه با تداخل انتخاباتی هوش مصنوعی امضا کردند.

گروهی متشکل از 20 شرکت فناوری اعلام کردند که توافق کرده‌اند برای جلوگیری از تداخل محتوای فریبنده هوش مصنوعی در انتخابات سراسر جهان در سال جاری با یکدیگر همکاری کنند.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصویر و ویدئو را تنها طی چند ثانیه در پاسخ به درخواست‌ها ایجاد کند، نگرانی‌ها را در مورد استفاده از فناوری جدید برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات مهم امسال افزایش داده است.

امضاکنندگان این تعهد مشترک که در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام شد، شامل شرکت‌هایی هستند که در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد مورد استفاده برای تولید محتوا هستند، از جمله  این شرکت‌ها می‌توان به مایکروسافت و اوپن‌ای‌آی و ادوبی اشاره کرد.

 این تعهد شامل مبارزه با چالش دور نگه داشتن محتوای مضر از ابزار خود و ایجاد فضای ایمن است؛ دیگر شرکت‌های فناوری نظیر تیک‌تاک، متا و ایکس نیز متعهد به برقراری فضای ایمن شده‌اند.

این توافقنامه شامل تعهداتی برای همکاری در توسعه ابزارهایی برای شناسایی تصاویر، ویدئو و صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی گمراه کننده، ایجاد کمپین‌های آگاهی عمومی برای آموزش رای دهندگان در مورد محتوای فریبنده و اقدام در مورد چنین محتوایی در خدمات آنهاست.

به گفته این شرکت‌ها، فناوری برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا تأیید منشأ آن می‌تواند شامل واترمارک یا جاسازی ابرداده باشد. 

در این توافقنامه جدول زمانی برای اجرای تعهدات یا نحوه اجرای هر شرکت مشخص نشده است.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی در پلتفرم متا گفت: من فکر می‌کنم کاربرد این (توافق) وسعت شرکت‌هایی است که آن را امضا می‌کنند. اگر پلتفرم‌های منفرد سیاست‌های جدیدی برای شناسایی، منشأ، برچسب‌گذاری، واترمارک‌گذاری و غیره ایجاد کنند، همه چیز خوب و عالی پیش می‌رود، اما اگر تعهد گسترده‌تری برای انجام این کار به روشی مشترک وجود نداشته باشد، ما درگیر  چالش‌های بسیاری از سوی شرکت‌های متعدد می‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته