دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فروشگاه جی‌پی‌تی تا هفته آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد

فروشگاه جی‌پی‌تی تا هفته آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد
شرکت اوپن ای‌آی اعلام کرد که قصد دارد تا هفته آینده استور جی‌پی‌تی را در دسترس عموم کاربران خود قرار دهد.
کد خبر : 889467

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ورج، چند ماهی است که اطلاعات مختلفی درباره راه اندازی استور جی‌پی‌تی توسط شرکت اوپن ای آی در فضای مجازی منتشر می شود اما تاکنون هیچ کدام از این اطلاعات تایید یا رد نشده بود. اما به تازگی ایمیلی از طرف اوپن ای آی برای کاربران ارسال شده است که اعلام می کند این شرکت قصد دارد تا هفته آینده این فروشگاه را راه‌اندازی کند. هدف از راه اندازی این فروشگاه فروش و اشتراک گذاری مدل‌های هوش مصنوعی شخصی سازی شده بر پایه مدل‌های اوپن ای آی توسط کاربران با یکدیگر است. 

در حال حاضر تنها شرط برای خرید و فروش مدل زبانی در این فروشگاه پیروی از قوانین مربوط به توسعه هوش مصنوعی اوپن ای آی است که هنگام توسعه مدل زبانی در اختیار برنامه نویسان قرار داده می شود.

این شرکت اولین بار در ماه نوامبر بود که اعلام کرد قصد دارد به کاربران اجازه دهد تا با استفاده از چت جی‌پی‌تی-4 مدل های هوش مصنوعی جدید را توسعه دهند؛ اما استفاده از این قابلیت دارای هزینه بوده و صرفا برای کاربران چت جی‌پی‌تی پلاس در دسترس قرار داشت. 

شرکت اوپن ای‌آی از این طریق قصد دارد علاوه بر افزایش محبوبیت خود در بین برنامه نویسان هوش مصنوعی، خود را به زیربنای بسیاری از مدل های بعدی هوش مصنوعی تبدیل کند و به این ترتیب ایرادات موجود در چت جی‌پی‌تی نیز مشخص شود.

استور جی‌پی‌تی قرار بود در ابتدا در ماه نوامبر راه اندازی شود اما اوپن ای‌آی به دلیل برخی از مسائل نظیر اخراج سم آلتمن از این شرکت عرضه عمومی آن را تا هفته آینده به تاخیر انداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته