دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اوپن‌ای‌آی از مدل‌های قدرتمندتر و ارزان‌تر هوش مصنوعی رونمایی می‌کند

اوپن‌ای‌آی از مدل‌های قدرتمندتر و ارزان‌تر هوش مصنوعی رونمایی می‌کند
شرکت فناوری اوپن‌آی‌ای در نخستین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود مدل‌های ارزان‌تر و قدرتمندتر هوش مصنوعی را رونمایی می‌کند.
کد خبر : 876911

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فناوری اوپن‌آی‌ای در نخستین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود مدل‌های ارزان‌تر و قدرتمندتر هوش مصنوعی را رونمایی می‌کند.

انتظار می‌رود سازنده چت‌جی‌بی‌تی در نخستین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در روز دوشنبه، پیشرفت‌های محصولی را که مدل‌های هوش مصنوعی آن را ارزان‌تر و با عملکرد بیشتر ارائه می‌دهد، اعلام کند.

این کنفرانس نشان‌دهنده جاه‌طلبی این شرکت فناوری برای عبور از مرز ارائه محصول برای مصرف‌کنندگان و تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده پلت‌فرم توسعه‌دهنده موفق است. 

اگرچه سم آلتمن که مدیر شتابدهنده وای کامبینیتر و نیز از اعضای هیئت‌مدیره مؤسسه غیرانتفاعی اوپن‌ای‌آی است وعده «چند چیز جدید و عالی» را مسخره کرده است.

این رویداد یک روزه در منطقه متروکه‌ای از سانفرانسیسکو در نزدیکی شهرداری با حضور صد‌ها شرکت توسعه دهنده از سراسر جهان برگزار می‌شود. بخش رو به رشد هوش مصنوعی نقطه درخشانی برای اقتصاد سانفرانسیسکو بوده است، که در تلاش برای بازگشت از آسیب‌های همه‌گیری است.

شرکت اوپن‌ای‌آی پس از سال‌ها تلاش سال گذشته با انتشار چت‌جی‌بی‌تی که به یکی از سریع‌ترین برنامه‌های کاربردی مصرف‌کننده در جهان تبدیل شد، شور هوش مصنوعی مولد را آغاز کرد. هوش مصنوعی مولد می‌تواند با استفاده از داده‌های گذشته، محتوای کاملاً جدیدی مانند متن، تصاویر و کد نرم‌افزاری کاملاً شکل‌گرفته ایجاد کند.

در کنفرانس پیش‌رو شرکت فناوری اوپن‌آی‌ای اقدام به معرفی یک نسل جدید از مدل‌های خود با قدرت بیشتر می‌کند. این مدل‌ها قدرت پیشرفته‌تری دارند و توانایی انجام وظایف پیچیده و متنوعی را برای کاربران فراهم می‌کند.

با ارائه این مدل‌های جدید، این شرکت فناوری همچنین قصد دارد قیمت‌ها را بهبود بخشد. این شرکت به دنبال ارائه مدل‌هایی با هزینه کمتر است تا بتواند به تعداد بیشتری از کاربران خدمات خود را ارائه دهد. اوپن‌آی‌ای علاوه بر این، شرایطی را برای استفاده رایگان از برخی از مدل‌های خود ارائه می‌دهد تا توانایی استفاده از این تکنولوژی را برای عموم قابل دسترس کند.

هدف از افزایش توان مدل‌ها و کاهش قیمت آنها، بهبود عملکرد و استفاده از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف است. با این کنفرانس، اوپن‌آی‌ای سعی دارد با همکاری با توسعه دهندگان و کاربران خود، راهکار‌های برتری در حوزه هوش مصنوعی ارائه دهد و این فناوری را به یک مرحله جدید برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته