در این آیین که مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور، فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز حضور داشتند به همراه وزیر فرهنگ از برگزیدگان ششمین دوره بینالمللی جایزه بازیهای جدی تقدیر شد.
حمایت از طرحهای کاربردی دانشگاهها در صنعت بازی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تحقق اهداف توسعه صنعت بازی در وزارت فرهنگ آماده حمایت از طرحهای کاربردی دانشگاههای مختلف هستیم.
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی ششمین دوره بینالمللی جایزه بازیهای جدی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای خود را در سه حوزه مهم هدف گذاری کرده و نگاهمان با فناوری نوین در حوزه فرهنگی و هنری درهم آمیخته است. بهکارگیری و استفاده از شیوههای جدید برای ایجاد حکمرانی گسترده در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است.
وی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوریهای نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد. از دیگر حوزههای مهم بخش بازیهاست که طبق آخرین پیمایشهای بنیاد بازیهای رایانهای بیش از ۳۴ میلیون گیمر و ۴ میلیون بازیکن حرفهای داریم که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی میکنند و این امر یک فرصت بهشمار میآید.
وزیر فرهنگ ادامه داد: یکی از بخشهای حائز اهمیت جشنواره بازیهاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرحهای کاربردی دانشگاههای مختلف است.
وی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوریهای نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد. از دیگر حوزههای مهم بخش بازیهاست که طبق آخرین پیمایشهای بنیاد بازیهای رایانهای بیش از ۳۴ میلیون گیمر و ۴ میلیون بازیکن حرفهای داریم که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی میکنند و این امر یک فرصت بهشمار میآید.
وزیر فرهنگ ادامه داد: یکی از بخشهای حائز اهمیت جشنواره بازیهاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرحهای کاربردی دانشگاههای مختلف است.
انتهای پیام/
بهزودی توسط کانون پرورش فکری؛
عروسک بومی «بیگک» تولید میشود
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای:
تولیدکنندگان بازی در کشور به مرحله نشر رسیدند
یک بازیساز با آنا مطرح کرد؛
لزوم تخصیص بودجه دولتی برای نجات صنعت نیمهجان بازی
با استفاده مجدد از زبالههای زیستی: