دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محموله موشک آلفا در مدار اشتباه مستقر شد

محموله موشک آلفا در مدار اشتباه مستقر شد
موشک آلفا شرکت فضایی فایرفلای با مشکل مواجه شد و ماهواره محموله خود را در مدار اشتباهی مستقر کرد.
کد خبر : 886870

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، موشک آلفا شرکت فضایی فایرفلای با مشکل مواجه شد و ماهواره محموله خود را در مدار اشتباهی مستقر کرد با این حال، ارتباط با ماهواره برقرار شده و عملیات تعریف شده مأموریت در حال حاضر در حال انجام است.

مرحله بالایی موشک آلفا شرکت فایرفلای طی چهارمین پرواز خود در روز جمعه (22 دسامبر)  دچار مشکل شد و محموله خود را در مدار اشتباهی مستقر کرد.

موشک آلفا ساعت ۱۲:۳۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا بلند شد و مأموریتی را آغاز کرد که فایرفلای اروسپیس آن را فلای د لایتنینگ می‌نامد. این پرتاب ابتدا برای چهارشنبه ۲۰ دسامبر برنامه‌ریزی شده بود اما شرایط بد آب‌وهواییمنجر به تعویق دو روزه آن شد.

موشک شرکت فایرفلای حامل یک محموله آنتن قابل هدایت الکترونیکی آژانس فضایی اروپا بود و قرار بود این محموله را را به مدار پایین زمین برساند.

این شرکت فضایی در به‌روزرسانی عملیات خود نوشت: در ابتدا همه چیز به خوبی پیش رفت، اما مرحله بالایی آلفا بار را به مدار دقیق هدف خود تحویل نداد. با این حال، ارتباط با فضاپیما برقرار شده است و اکنون عملیات مأموریت در حال انجام است.

شرکت فایرفلای در راستای اصول اصلی خود به عنوان یک شرکت توضیح داد، ما به سرعت و به طور مداوم برای یافتن راه حل و اطمینان از رفع کامل هرگونه ناهنجاری که در طول پرواز مشاهده می‌کنیم، به دنبال نوآوری هستیم و در این زمینه با مشتریان و شرکای دولتی خود برای بررسی این موضوع و تعیین علت اصلی گفت‌وگو می‌‌کنیم.

نمایندگان فابرفلای در شرح مأموریت خود نوشتند که محموله موشک آلفا که توسعه یافته توسط شرکت لاکهید مارتین است برای نشان دادن کالیبراسیون سنسورهای مداری سریعتر برای ارائه قابلیت‌های سریع به جنگنده های ایالات متحده طراحی شده است.

شرکت فایرفلای در دومین مأموریت مداری خود نیز موفقیت چندانی کسب نکرد؛ در تلاش دوم این شرکت برای اجرای مأموریت فضایی در اکتبر سال ۲۰۲۲ موشک ۲۰ متری آلفا هفت ماهواره را به مدار زمین رساند اما ظاهرا آنها را بسیار پایین مستقر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته