دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش ارتش آمریکا برای ساخت فضاپیمای اتمی

تلاش ارتش آمریکا برای ساخت فضاپیمای اتمی
کمپانی آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، غول صنعت فضایی و پیشتاز در فناوری‌های فضایی در قرارداری با ارتش آمریکا متعهد شده است، یک سفینه فضایی اتمی بسازد.
کد خبر : 878616

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش مشترک برای تأمین فناوری‌های نوظهور در مدار هسته‌ای (JETSON) مبلغ ۳۳.۷ میلیون دلار به کمپانی لاکهید مارتین اهدا کرده است تا نیروی الکتریکی هسته‌ای با قدرت بالا، فناوری‌های پیشران و طراحی فضاپیما را ارتقا ببخشد.

هدف «جتسون» (JETSON) پرتاب یک راکتور شکافت هسته‌ای است که در فضا شروع به فعالیت خواهد کرد. گرمای تولیدشده توسط این راکتور توسط مبدل‌های برق «استیرلینگ» (Stirling) تبدیل به برق می‌شود که سپس می‌توان از آن برای تأمین انرژی فضاپیما‌ها یا رانشگر‌های الکتریکی استفاده کرد. 

«بری مایلز» (Barry Miles) مدیر برنامه جتسون و پژوهشگر اصلی لاکهید مارتین در بیانیه‌ای گفته است: توسعه شکافت هسته‌ای برای کاربرد‌های فضایی اهمیت زیادی دارد و کلید معرفی فناوری‌هایی است که می‌توانند مسیر حرکت و اکتشاف ما در عرصه فضایی را به‌طور چشمگیری تغییر دهند.

کمپانی لاکهید در پروژه جتسون و برای طراحی رآکتور هسته‌ای با دو شرکت دیگر به نام‌های «اسپیس نیوکز» (SpaceNukes) و «بی‌دابلیوایکس‌تی» (BWXT) نیز همکاری خواهد داشت. این پروژه در حال حاضر در مرحله بررسی اولیه است و پس از تأیید به سطح بررسی برای طراحی اصلی می‌رسد. 

به گفته اندی فلپس (Andy Phelps)، مدیرعامل اسپیس نیوکز آزمایش پرواز جتسون در آینده، به افزایش قابلیت‌های مانور در عملیات نیروی فضایی در آینده کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته