دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فضاپیمای مرموز آمریکا ۱۰ روز دیگر به مدار زمین می‌رود

فضاپیمای مرموز آمریکا ۱۰ روز دیگر به مدار زمین می‌رود
شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرده، عملیات پرتاب فضاپیمای بوئینگ «ایکس-۳۷بی» ده روز دیگر اجرا می‌شود.
کد خبر : 885486

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فضایی اسپیس‌ایکس اعلام کرده، عملیات پرتاب فضاپیمای بوئینگ «ایکس-۳۷بی» پس از چندین باز تعویق درنهایت ده روز دیگر اجرا می‌شود.

این برای نخستین‌بار است که «ایکس-۳۷بی» با موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس در مدار زمین قرار می‌گیرد. این موشک یکی از قدرتمندترین موشک‌های جهان است و در واقع از بسته شدن سه موشک فالکون ۹ به هم ایجاد می‌شود.

شرکت اسپیس‌ایکس برنامه‌ریزی کرده است که در تاریخ ۲۸ دسامبر این فضاپیمای مرموز ارتش آمریکا را به فضا پرتاب کند. «ایکس-۳۷بی»، یک فضاپیمای بدون سرنشین است که توسط ارتش آمریکا به منظور انجام مأموریت‌های فضایی مختلف استفاده می‌شود.

اطلاعات کاملی درباره هدف دقیق مأموریت «ایکس-۳۷بی» وجود ندارد، چرا که این فضاپیما در لیست برنامه‌های مخفی ارتش آمریکا قرار دارد، اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد این فضاپیما قابلیت‌هایی مانند تست و نظارت بر تکنولوژی‌های جدید، جمع‌آوری اطلاعات، تست سامانه‌های ناوبری و انجام آزمایش‌های علمی و تحقیقاتی دارد.

هدر ویلسون، وزیر سابق نیروی هوایی ایالات متحده، پیشتر تایید کرده بود که این فضاپیما می‌تواند در ارتفاع پایین بچرخد و تغییر مسیر دهد؛ امری که نشان می‌دهد می‌توان از آن برای مقابله با «نیرو‌های خارجی» استفاده کرد.

اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی خصوصی آمریکا، قادر به ارائه سرویس‌های پرتاب فضاپیما برای سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی است و با استفاده از موشک فالکون‌۹ خود، می‌تواند انواع مأموریت‌های فضایی را اجرا کند. 

همکاری با ارتش آمریکا برای پرتاب فضاپیمای «ایکس-۳۷بی»، نشان از توانایی این شرکت فضایی در ارائه خدمات فضایی حساس و محرمانه دارد. این پرتاب بوسیله شرکت فضایی ایلان ماسک به عنوان یک قدم مهم در همکاری مابین شرکت‌های فضایی خصوصی و سازمان‌های دولتی برای توسعه فعالیت‌های فضایی می‌تواند در نقشه راه صنعت فضایی آمریکا تاثیر قابل توجهی به جای گذارد.

ایلان ماسک با انتشار پستی در حساب کاربری شرکت فضایی خود در پلتفرم ایکس توضیح داده بود، توقف پرتاب فضاپیمای ازتش آمریکا به منظور بررسی بیشتر سیستم انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته