دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۲ ماهواره نظامی آلمانی به مدار رفت

۲ ماهواره نظامی آلمانی به مدار رفت
موشک فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس ۲ ماهواره نظامی آلمانی را به فضا پرتاب کرد.
کد خبر : 887062

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، صبح امروز موشک فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس، دو ماهواره شناسایی رادار متعلق به ارتش آلمان را به فضا پرتاب کرد.

موشک فالکون ۹ ماموریت «سارا-۲» را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا در ساعت ۸:۱۱ صبح به وقت شرقی (۱۳۱۱ به وقت گرینویچ؛ ۵:۱۱ صبح به وقت محلی کالیفرنیا) به مدار پایین زمین پرتاب کرد. 

این پرواز در ابتدا برای شنبه برنامه ریزی شده بود، اما یک روز به تعویق افتاد تا امکان بررسی‌های بیشتر قبل از پرواز فراهم شود.

این مأموریت با همکاری شرکت فضایی اسپیس‌ایکس و سازمان فضایی آلمان انجام شد و طی آن دو ماهواره به نام‌های «هرکلس-1» (Heracles-۱) و  «هرکلس-2» (Heracles-۲) به مدار از پیش تعیین شده پرتاب شدند.

ماهواره نخست این پروژه جهت پشتیبانی قابلیت‌های هوایی و نظامی طراحی شده و قابلیت‌هایی مانند شکار تصویر و رصد از دور را به همراه دارد و در برخی از عملیات‌های نظامی از طرف  کشور آلمان استفاده خواهد شد.

ماهواره دوم نیز نشانگر ارتقای قدرت و فناوری‌های نظامی این کشور است که قابلیت‌هایی مانند شکار تصویر با دقت بالا و عملیات راهبردی را فراهم می‌کند و تصاویری با کیفیت بالا و حائز اطلاعات مهم را برای استفاده نظامی در اختیار می‌گذارد.

اگر چه آلمان سرمایه‌گذاری چندانی در عرصه فضایی انجام نداده و برای پرتاب ماهواره همچنان وابسته به سایر کشورهاست، اما این مأموریت نشان از رشد و توسعه قدرت‌های فضایی آلمان و همچنین همکاری بین الملی در حوزه فضا دارد. استفاده از موشک فالکون شرکت فضایی اسپیس‌ایکس نشان دهنده پیشرفت و قابلیت‌های فنی این شرکت است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و قدرت پرتاب قوی موشک  آلمان توانست ماهواره‌های خود را بدون بروز هیچ مشکل و اختلالی به مدار هدف برساند.

فالکون ۹ یک پرتابگر متوسط قابل استفاده مجدد است که توسط شرکت هوافضای آمریکایی اسپیس‌ایکس طراحی، تولید و پرتاب شده‌است. این راکت می‌تواند محموله و خدمه را به مدار زمین حمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته