دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اپلیکیشن یادداشت‌برداری هوش مصنوعی گوگل عرضه شد

اپلیکیشن یادداشت‌برداری هوش مصنوعی گوگل عرضه شد
برنامه یادداشت‌برداری هوش مصنوعی گوگل «نوت‌بوک ال‌ام» اکنون در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار گرفته است.
کد خبر : 883740

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ورج، اپلیکیشن یادداشت‌برداری هوش مصنوعی گوگل «نوت‌بوک ال‌ام» (NotebookLM) اکنون در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به گفته گوگل، این برنامه چندین ویژگی جدید هم دریافت می‌کند و استفاده از مدل هوش مصنوعی «جمنای پرو گوگل» (Gemini Pro Google) را برای کمک به درک اسناد و استدلال آغاز کرده است.

نوت‌بوک ال‌ام می‌تواند کار‌هایی مانند خلاصه کردن اسناد، در آوردن نکات کلیدی و حتی پاسخ به سؤالات مربوط به منابع یادداشت‌برداری را انجام دهد. گوگل همچنین قصد دارد راهی برای تبدیل یادداشت‌های کاربران به انواع دیگر اسناد هم به این امکانات اضافه می‌کند.

علاوه بر این، نوت‌بوک ال‌ام اکنون شروع به ارائه اقدامات پیشنهادی بر اساس آن‌چه در برنامه انجام می‌دهید، می‌کند. به عنوان مثال اگر یادداشتی می‌نویسید، نوت‌بوک ال‌ام ممکن است به‌طور خودکار ابزار‌هایی را برای صیقل دادن یا اصلاح نثر شما ارائه دهد، یا ایده‌های مرتبط را از منابع شما پیشنهاد کند.

برخی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که به برنامه ارائه می‌شوند؛ عبارتند از راهی برای ذخیره پاسخ‌های مفید از نوت‌بوک ال‌ام به‌عنوان یادداشت، اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها با دیگران و تمرکز هوش مصنوعی بر روی منابع انتخابی هنگام گپ زدن با آن.

گوگل برخی از محدودیت‌های نوت‌بوک ال‌ام را نیز گسترش می‌دهد. اکنون می‌توان حداکثر ۲۰ منبع را در دفترچه یادداشت این برنامه قرار داد که هر کدام دارای حداکثر ۲۰۰ هزار کلمه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته