دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقدام عجیب گوگل؛

مکالمات کاربران با هوش مصنوعی «بارد» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد

مکالمات کاربران با هوش مصنوعی «بارد» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد
جست‌وجوگر گوگل در حال نمایه‌سازی عمومی مکالمات کاربران با سرویس هوش مصنوعی «گوگل بارد» است.
کد خبر : 870209

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ونچربیت، گوگل بارد هفته گذشته تحت یک به‌روزرسانی بزرگ قرار گرفت که نظرات متفاوتی را به دنبال داشت. در این هفته، یکی از ویژگی‌های قدیمی‌تر بارد هم در حال بررسی است.

«گاگان گوترا» متخصص و مشاور سئو مشاهده کرد که جست‌وجوی گوگل شروع به فهرست کردن پیوند‌های مکالمه بارد به‌اشتراک‌گذاشته در صفحات نتایج جست‌وجوی خود کرده است و به‌طور بالقوه اطلاعات محرمانه را در معرض دید قرار می‌دهد.

این بدان معنی است که اگر شخصی از «بارد» برای پرسیدن سؤالی استفاده کند، پیوند با شخص ثالث تعیین‌شده مثلاً همسر، دوست یا شریک تجاری خود به اشتراک گذاشته می‌شود. پیوند می‌تواند توسط خزنده گوگل پاک شود و در نتایج جست‌وجو به‌صورت عمومی نمایش داده شود.

گوترا در «ایکس» (توییتر سابق) شواهدی از نمایه شدن چندین مکالمه «بارد» توسط جست‌وجوی گوگل را منتشر کرد.

«پیتر جی لیو»، دانشمند تحقیقات مغز گوگل گفت: نمایه‌سازی جست‌وجوی گوگل فقط برای آن دسته از مکالماتی رخ می‌دهد که کاربران انتخاب کرده باشند.

رابط جست‌وجوی گوگل گفت: بارد به مردم اجازه می‌دهد در صورت تمایل چت‌ها را به اشتراک بگذارند. همچنین قصد نداریم چت‌های مشترک توسط جست‌وجوی گوگل نمایه شوند. ما در حال کار هستیم تا از فهرست شدن آن‌ها جلوگیری کنیم.

با این حال؛ حتی اگر گوگل در حال کار بر روی این اصلاح است، این اشتباه به‌خوبی بر روی جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی بارد یا گوگل منعکس نمی‌شود، به‌خصوص در مواجهه با رقابت شدید سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT).

امیدواریم هوش مصنوعی جدید گوگل «جمنای» تجربه بهتر و خصوصی‌تری را ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته